اخبار محرمانه
واکنش نماینده اصلاح طلب مجلس به اقدام آمریکا علیه سپاه
دوشنبه 19 فروردين 1398 - 23:22:45
اخبار محرمانه - ایلنا / نماینده تهران گفت: اقدام آمریکا در افزودن نام سپاه به فهرست گروه‌های تروریستی بیشتر جوسازی است، چون آمریکا حداکثر فشار خود را در تحریم‌ها اعمال کرده و آنطور که می‌خواسته نتیجه نگرفته است.
محمود صادقی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره اقدام کاخ سفید مبنی بر قرار دادن سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی گفت: من فکر می‌کنم این کار بیشتر یک اقدام تبلیغاتی و جنگ روانی است. به هرحال آمریکا نه تنها بخش‌های نظامی ایران بلکه بخش کمک‌های بشر دوستانه را هم از تحریم‌های خود کنار نگذاشته است.
وی تاکید کرد: این اقدام زیاد جنبه عملی ندارد، بلکه بیشتر جنبه تبلیغاتی روانی دارد و در واقع خود آمریکا که بانی تروریسم در منطقه است و سازمان سیا که خود موسس و پشتیبان بسیاری از این گروه‌های تروریستی است، درنتیجه ادعایی که این‌ها دارند ادعایی پوچ است.
این عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به رویکردهای ترامپ اظهار کرد: ترامپ یک شخصیت هنجارشکن است که نه تنها با ایران بلکه با بسیاری از هنجارهای بین‌المللی تقابل می‌کند درنتیجه باتوجه به مجموع این عوامل به نظر من این اقدام تاثیر خاصی در بر نخواهد داشت.
وی در پاسخ به این سوال که آیا این اقدام آمریکا بر سیاست‌های داخلی ما هم تاثیری خواهد داشت یا نه گفت: به نظر من این اقدام باعث انسجام هرچه بیشتر نیروهای داخلی می‌شود. هر زمان با تهدیدهای بیرونی مواجه می‌شویم معمولا انسجام بین نیروهای داخلی بیشتر می‌شود. نمونه آن هم بیانیه اخیر مجلس شورای اسلامی بود که همه نمایندگان به اتفاق از همه طیف‌های سیاسی آن را امضا کردند و مفاد بیانیه هم با اتفاق نظر همه طیف‌های سیاسی مجلس تهیه شد.
نماینده اصلاح طلب مردم تهران تصریح کرد: تهدیدهای خارجی همواره انسجام را بین همه طیف‌های سیاسی ایران افزایش داده است و همه اجزای حاکمیت به شکلی متحد با این تهدیدها مقابله می‌کنند. سردار جعفری فرمانده سپاه پاسداران هم که پاسخ قاطعی دادند و این پاسخی جدی بود که همه اجزای حاکمیت از جمله مجلس از واکنش ایشان حمایت می‌کنند.
وی در پاسخ به این سوال که فرمانده سپاه گفته بود آمریکا در صورت انجام این اقدام دیگر به راحتی نمی‌تواند در منطقه حضور داشته باشد و آیااین اقدام به افزایش تنش میان دو کشور منجر نخواهد شد؟، گفت: تنش‌ها بین دو کشور به بالاترین حد خود رسیده و فکر نمی‌کنم بیش از این حدی باقی مانده باشد درنتیجه به نظرم این واکنش سردار جعفری به جا و لازم بود.
نماینده تهران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا این اقدام آمریکا به افزایش دوباره قیمت ارز منجر می‌شود یا خیر؟، گفت: نمی‌دانم این اقدام آمریکا چه تاثیری می‌تواند بر قیمت ارز داشته باشد چراکه به نظر من این اقدام بیشتر جوسازی است، چون آمریکا حداکثر فشار خود را در تحریم‌ها اعمال کرده و آنطور که می‌خواسته نتیجه نگرفته است.
صادقی گفت: تصور من این است که طیف تندروی هیات حاکمه آمریکا پشت این اقدام هستند و رویکردهای خود ترامپ منجر به این تصمیم و نگاه شده است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/84358/واکنش-نماینده-اصلاح-طلب-مجلس-به-اقدام-آمریکا-علیه-سپاه
بستن   چاپ