اخبار محرمانه
فرودگاه طرابلس به کنترل نیروهای دولت وفاق در آمد
دوشنبه 19 فروردين 1398 - 23:44:32
اخبار محرمانه - تسنیم / سخنگوی نیروهای دولت وفاق لیبی از کنترل کامل این نیروها بر فرودگاه طرابلس خبر داد.
نیروهای دولت وفاق لیبی موفق شدند بعد از چندین ساعت درگیری با نیروهای خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته ارتش لیبی در داخل فرودگاه طرابلس این فرودگاه را به کنترل خود در بیاورند.
"محمد قنونو" سخنگوی نیروهای دولت وفاق لیبی به سایت العربی الجدید گفت که صبح امروز دوشنبه فرودگاه طرابلس به کنترل کامل این نیروها آمده است.
وی تاکید کرد که زمان پایان دادن به حضور نیروهای خلیفه حفتر در داخل طرابلس نزدیک است و عملیات بعدی علیه نیروهای حفتر گسترده تر می شود و مناطق دیگری در غرب و جنوب پایتخت به سمت مناطق کوهستانی را در بر خواهد گرفت.
منابع لیبیایی امروز اعلام کردند که فرودگاه طرابلس هدف حمله هوایی جنگنده وابسته به نیروهای حفتر قرار گرفته و بر اثر این حمله پروازهای آن به تعلیق در آمده است.
گروه‌های لیبیایی توافق کرده بودند تا اواسط سال جاری میلادی یک نشست ملی در خصوص انتخابات و ساختار سیاسی آینده کشورشان برگزار کنند و این در حالی است که "خلیفه حفتر" ژنرال شورشی لیبی روز پنج شنبه به نیروهای تحت فرماندهی خود دستور داد تا حمله به طرابلس، پایتخت این کشور برای آزادسازی آن از وجود گروه‌های تروریستی را آغاز کنند.
محمد قنونو سخنگوی نیروهای وابسته به دولت وفاق ملی روز گذشته از آغاز عملیات آتشفشان خشم علیه نیروهای وابسته به خلیفه حفتر آغاز شده است.
خلیفه حفتر، که از اسلام برگشته و مبارزه با اسلام‌گرایان را بر پرچم خود درج کرده است، رویای فتح آسان و فوری طرابلس را دارد. در واقع، این ژنرال شورشی در لیبی حمله به طرابلس را پس از دریافت چراغ سبز از سوی عربستان سعودی، امارات و مصر آغاز کرده است. این حکومت‌های عربی در واقع همان سیاستی را در لیبی علیه اخوان‌المسلمین دنبال می‌کنند که در یمن علیه جنبش مردمی «انصارالله» به‌کار برده‌اند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/84378/فرودگاه-طرابلس-به-کنترل-نیروهای-دولت-وفاق-در-آمد
بستن   چاپ