اخبار محرمانه
تبعات تصمیم آمریکا علیه سپاه از نگاه چینی‌ها
سه شنبه 20 فروردين 1398 - 08:06:42
اخبار محرمانه - ایرنا / یک روزنامه چینی زبان نوشت: اقدام دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در معرفی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی، به ضرر واشنگتن خواهد بود.
تارنمای روزنامه "اس سی" هنگ کنگ دوشنبه شب نوشت، آمریکا مدعی است سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوریه، عراق، یمن، لبنان و گروه های ضد اسرائیلی حمایت می کند و به همین دلیل، چنین تصمیمی گرفته است.
گزارش می افزاید: با این حال، در خود آمریکا پنتاگون و شماری دیگر از نهادهای اطلاع رسانی و امنیتی، چنین کاری را نادرست دانسته و بابت آن ابراز نگرانی کرده اند.
این تارنما تصریح کرد، از دیدگاه پنتاگون و نهادهای اطلاعاتی، تروریستی معرفی کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، تا آمریکا برای جمع آوری اطلاعات لازم در منطقه برای حراست از نیروهای خود دچار مشکلات زیادی شود.
این گزارش افزود، آمریکا سپاه پاسداران را یک سازمان تروریستی خارجی معرفی کرده است اقدامی که هرگز علیه یک نهاد نظامی دیگر انجام نداده است و امروز بسیاری در آمریکا نگران چنین حرکتی هستند و این راهبرد را برای خاورمیانه خطرناک توصیف کرده اند.
اس سی می نویسد، اکنون نگرانی نهادهای آمریکایی این است که چنین حرکتی می تواند باعث بروز اختلالاتی در فعالیت های دیپلماتیک و نظامی آمریکا در منطقه بخصوص در عراق شود جایی که نهادهای شبه نظامی در آن کشور با ارتش آمریکا همکاری دارند.
گزارش تاکید می کند در لبنان هم وضع به همین منوال خواهد بود زیرا آمریکا حزب الله را هم سازمانی تروریستی می داند در واقع با چنین کاری آمریکا راه جمع آوری اطلاعات و ارتباط با این نهادها و سازمان ها را محدود می کند و دیپلمات ها و مسئولان این کشور دیگر به آسانی قادر به ارتباط برقرار کردن با نهادهای عراق و لبنانی نخواهند بود زیرا آنها روابط نزدیکی با سپاه پاسداران دارند.
گزارش از قول برخی از منابع که به نام آنها اشاره نکرده آورده است: در عین حال شماری از مقام های نظامی آمریکایی، نگران اقدام ترامپ علیه سپاه پاسداران هستند و تروریستی نامیدن آن را باعث باز شدن راه تلافی جویی می دانند و هشدار داده اند این کار آمریکا نیروهای این کشور را در عراق و دیگر کشورهای منطقه در ناامنی قرار می دهد.
ترامپ رییس جمهوری آمریکا ساعتی قبل در بیانیه ای که از سوی کاخ سفید منتشر شد، گفت: من امروز بطور رسمی اعلام می کنم دولت من قصد دارد بر اساس بند شماره 219 از "قانون مهاجرت و ملیت" ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از جمله سپاه قدس را به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی اعلام کند.
در پی این اقدام نامتعارف ترامپ، محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی، در نامه ای به رییس جمهوری و رییس شورای عالی امنیت ملی پیشنهاد کرد شورای عالی امنیت ملی نیروهای نظامی آمریکا در منطقه غرب آسیا موسوم به "سنتکام " را در فهرست گروه های تروریستی قرار دهد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/84419/تبعات-تصمیم-آمریکا-علیه-سپاه-از-نگاه-چینی‌ها
بستن   چاپ