اخبار محرمانه
چین قرارداد خرید 100 فروند هواپیمای بوئینگ را تعلیق کرد
سه شنبه 20 فروردين 1398 - 08:27:18
اخبار محرمانه - ایرنا / شرکت گروه هواپیمایی چین روز سه شنبه اعلام کرد سفارش خرید 100 فروند هواپیمای بوئینگ 737 MAX را تا زمانی که از ایمنی آنها مطمئن نشود تعلیق کرده است.
به گزارش رسانه های چین، شرکت گروه هواپیمایی چین ژوئن سال 2017 میلادی سفارش خرید 50 فروند هواپیمای بوئینگ 737 MAX را داده بود که این رقم بعدا به 100 فروند افزایش یافت.
قرار بود نخستین محموله این سفارش در سه ماهه سوم سال جاری تحویل شود.
یک فروند بوئینگ 737 مکس 8 شرکت هواپیمایی اتیوپی که اواسط اسفند از آدیس آبابا عازم نایروبی پایتخت کنیا بود، دقایقی پس از برخاستن از فرودگاه سقوط کرد و همه 157 سرنشین آن کشته شدند.
هواپیمای دیگری نیز از همین مدل، اکتبر گذشته (آبان ماه) در اندونزی سقوط کرد که در جریان آن حادثه، 189 سرنشین هواپیما جان باختند.
در حادثه‌ای دیگر، یک فروند از همین هواپیما، 14 دسامبر (23 آذرماه) از دبی در امارات عازم نروژ بود که به علت نقص فنی یکی از موتورها، ناچار به فرود اضطراری در فرودگاه شیراز شد.
علت سقوط هواپیمای بوئینگ 737 خطوط هواپیمایی اتیوپی، نوزدایو (nosedive) یا تنزل ناگهانی سطح حرکت (شیرجه ناگهانی هواپیما رو به پایین) اعلام شده است که این موضوع نقص فنی این مدل بوئینگ را تایید کرد.
گزارش اولیه علت سقوط هواپیمای بوئینگ 737 خطوط هواپیمایی اتیوپی نشان می دهد که خلبانان "بارها" سعی کرده است از فاجعه سقوط هواپیما جلوگیری کند اما تنزل ناگهانی سطح حرکت موجب شده که هواپیما در نهایت سقوط کند.
در پی سقوط چندین هواپیما از این مدل، کشورهای متعددی استفاده از این نوع بوئینگ را در شرکت های هواپیمایی خود ممنوع و برخی کشورها نیز عبور این مدل بوئینگ را از آسمان خود ممنوع اعلام کرده بودند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/84433/چین-قرارداد-خرید-100-فروند-هواپیمای-بوئینگ-را-تعلیق-کرد
بستن   چاپ