اخبار محرمانه
جواد هاشمی: فیلم کودک نباید در رقابت با فیلم‌های قدرتمند لِه شود
سه شنبه 20 فروردين 1398 - 09:39:16
اخبار محرمانه - باشگاه خبرنگاران / کارگردان فیلم آهوی پیشونی سفید گفت: به فیلم‌های ما سانس اختصاص نمی‌دهند؛ بعد می‌گویند چرا ژانر کودک و نوجوان فروش نمی‌کند.
سید جواد هاشمی کارگردان سینما که این روزها با فیلم «آهوی پیشونی سفید3» در اکران نوروزی حضور دارد، درباره نحوه اکران فیلم کودک و نوجوان در سینمای ایران و تبعیض در اختصاص سانس به فیلم های نوروزی، گفت: خیلی رغبتی به اکران نوروزی فیلم نداشتم و ترجیح می دادم در زمان دیگری فیلم را به نمایش درآوریم. دلیل آن هم این است که سهم ما از درآمد 40 میلیاردی نوروز یک چهلم است و سانس هایمان هم یک بیستم فیلم های دیگر!
وی ادامه داد: من اسم این جریان را مافیا نمی گذارم؛ اما واقعاً این عدالت است که دو فیلم خانوادگی و سالم کمترین سانس را در اختیار داشته باشند و چند فیلم دیگر سینما را قبضه کنند؟! واقعاً سینمای جدی ما مظلوم واقع شده است و در این میان سینمای کودک و نوجوان مظلوم ترین بخش سینمای ایران است.
وی با بیان اینکه ما خودمان ذائقه و سلیقه مردم را تغییر داده‌ایم، افزود: چندین بار به مسئولان فعلی سینما هشدار دادم که با فیلم هایی که در حال حاضر به سینماها می آیند و دچار ابتذال هستند، فردا روز متهم خواهید شد که شما مروج ابتذال بوده اید. واقعاً فیلمی مثل «رحمان 1400» خانوادگی است؟ آیا این فیلم را می توان به همراه خانواده دید؟ من مخالف ساخت فیلم های کمدی نیستم و همه این عزیزان از دوستان صمیمی من هستند، اما واقعاً آقای سرتیپی می تواند این فیلم را با خانواده خود ببیند؟!
هاشمی با اشاره به اینکه برخی صحنه های فیلم خودم هم با آرمان های من در تضاد است، عنوان کرد: به اندازه ای سلیقه مخاطب را تغییر داده‌ایم که ناگزیر شدیم، برای استقبال او از برخی هدف ها و آرمان هایمان دست بکشیم. ما 20 میلیون کودک و نوجوان داریم که واقعاً هیچ برنامه ای برای خوراک فرهنگی مناسب آنها نداریم.
وی اظهار کرد: سینمای دولتی دیگر نباید نگاه کاسبکارانه داشته باشد و باید برای فیلم هایی مثل فیلم ما یک تمهید ویژه در نظر بگیرد. سینمای کودک و نوجوان با خانواده معنی دارد؛ ولی وقتی به سینماها می آیند ناگزیر مجبورند به دلیل اختصاص سانس های فیلم های کمدی بلیت آنها را بخرند که اصلاً مناسب سن کودکان نیست.
کارگردان فیلم «آهوی پیشونی سفید3» با گلایه از تبعیض های مدیران سینماها در اختصاص سانس های فیلم های اکران نوروز تصریح کرد: چه گناهی کرده ایم که باید در کنار فیلم های ثروتمند رسانه ای در حال اکران لِه شویم. سینمای کودک و نوجوان در چاله است؛ نباید کاری کنیم که به چاه بیفتد. فیلم ما در چند سینما از جمله سینما هویزه مشهد خیلی خوب می فروشد و در سینمای کوروش هم همه صندلی هایش به فروش می رود؛ اما چرا سانس بیشتری نمی گیرد، جای تعجب دارد.
وی بیان کرد: من و دوستانی مانند پوران درخشنده، ایرج طهماسب، وحید نیکخواه آزاد و خیلی از عزیزان دیگر مرکز مستقل توسعه سینمای کودک و نوجوان را راه اندازی کردیم. خانم درخشنده به عنوان مدیر این مرکز و من هم سخنگوی آن انتخاب شدم. ما امیدواریم که با دستان خالی اما عزم جدی بتوانیم در حمایت از این ژانر درسینما قدم های موثری را برداریم.
جواد هاشمی همچنین در پایان درباره فیلم جدید خود (تورنادو) که در ژانر کودک و نوجوان تولید شده است، گفت: در حال حاضر مراحل صداگذاری فیلم به پایان رسیده و آماده اکران شده است؛ اما فعلا هیچ برنامه ای برای نمایش آن نداریم. امیدواریم در زمان مناسبی به سینما بیاید.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/84473/جواد-هاشمی--فیلم-کودک-نباید-در-رقابت-با-فیلم‌های-قدرتمند-لِه-شود
بستن   چاپ