اخبار محرمانه
ارتش سودان خبر کناره‌گیری عمر البشیر را تکذیب کرد
سه شنبه 20 فروردين 1398 - 09:44:56
اخبار محرمانه - باشگاه خبرنگاران / سخنگوی ارتش سودان خبر کناره‌گیری عمر البشیر، رئیس‌جمهور این کشور و تشکیل شورای انتقالی را تکذیب کرد.
به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، سخنگوی ارتش سودان خبر کناره‌گیری عمر البشیر، رئیس‌جمهور این کشور و تشکیل شورای انتقالی را تکذیب کرد.
ابراهیم الامین، معاون رئیس "حزب امت" سودان - از احزاب مخالف دولت عمر البشیر- دولت کنونی این کشور را عامل اصلی بروز بحران در سودان دانست و خواهان کناره گیری این دولت و همه نهاد‌های وابسته به آن و تشکیل دولت انتقالی شد.
پیش از این پلیس ضدشورش سودان روز شنبه علیه تظاهرکنندگانی که مقابل مقر ارتش در خارطوم، پایتخت این کشور تجمع کرده و استعفای عمر البشیر، رئیس‌جمهور سودان را خواستار بودند، از گاز اشک آور استفاده کرد.
شاهدان اعلام کردند برخی معترضان به طرف نیرو‌های پلیس سنگ پرتاب می‌کردند و این در حالی است که ده‌ها دستگاه خودروی حامل نیرو‌های ضد شورش برای متفرق کردن تظاهرکنندگان حرکت می‌کردند.
این در حالی است که روز پنجشنبه گذشته نیز پلیس سودان با گاز اشک آور معترضان را که در بازار بزرگ شهر اُم دُرمان در ایالت خارطوم تظاهرات کرده بودند، پراکنده کرد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/84478/ارتش-سودان-خبر-کناره‌گیری-عمر-البشیر-را-تکذیب-کرد
بستن   چاپ