اخبار محرمانه
جنایت «ارباب اره ها» در صنعا
سه شنبه 20 فروردين 1398 - 11:54:07
اخبار محرمانه - خراسان / ائتلاف سعودی علیه یمن به رهبری بن سلمان که پس از مرگ خاشقچی به «ارباب اره ها» شهرت یافته است دست به جنایت بزرگ علیه دانش آموزان صنعا زد.
به گزارش سخنگوی وزارت بهداشت یمن، در پی حمله جنگنده های ائتلاف سعودی به مدرسه ای دخترانه و منازل نزدیک آن 14 دانش آموز شهید و 95 تن زخمی شدند که بخشی از آن ها ساکنان خانه های نزدیک مدرسه بودند.
محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلابی یمن در واکنش به حمله جنگنده‌های سعودی به مدرسه الراعی یمن، خواستار تشکیل یک کمیته تحقیق بین‌المللی درباره جنایات آمریکا، انگلیس، عربستان و امارات در یمن شد. او گفته است جنایتی که به تازگی ائتلاف متجاوز سعودی در صنعا مرتکب شده نتیجه حمایت و سلاح‌های آمریکا و انگلیس است اما بمباران شهرهای یمن توسط ائتلاف سعودی تنها عاملی نیست که جان مردم بی گناه این کشور را می گیرد. کمبود دارو، آلودگی آب و گرسنگی از عوامل مرگ و میر در این کشور تحت محاصره است. یوسف الحاضری سخنگوی وزارت بهداشت دولت (نجات ملی) یمن می گوید از ابتدای سال 2019 ، حدود 29 هزار و 750 مورد مشکوک ابتلا به بیماری وبا در پایتخت (صنعا) مشاهده شده است و تا تاریخ 4 آوریل ( 15 فروردین ) دست کم 29 نفر در اثر این بیماری در صنعا جان باختند. همچنین از ابتدای سال 2019 دست کم 327 نفر در کشور در اثر بیماری وبا جان باختند و آمار کل قربانیان این بیماری از زمان شیوع آن در سال 2016 به بیش از سه هزار نفر رسیده است و بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر در استان های مختلف کشور به این بیماری مبتلا شدند. عربستان و امارات از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند. جنگ علیه یمن تاکنون بیش از 16 هزار کشته بر جای گذاشته و میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبه رو کرده است، به گونه ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را «بزرگ‌ ترین فاجعه انسانی» نامید.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/84531/جنایت-«ارباب-اره-ها»-در-صنعا
بستن   چاپ