اخبار محرمانه
عصبانیت آمریکا از رئیس پارلمان لبنان
سه شنبه 20 فروردين 1398 - 15:08:45
اخبار محرمانه - ایسنا / یک مسؤول ارشد دولت ترامپ اعلام کرد، تحریم‌ها علیه رئیس پارلمان لبنان و حزب امل این کشور جدی است اما در حال حاضر به تاخیر افتاده است.
به گزارش النشره، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا رسما اخبار فاش شده درباره برنامه واشنگتن برای اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه جنبش امل لبنان و نبیه بری، رئیس پارلمان این کشور؛ هم‌پیمان حزب‌الله را تکذیب نکرده است.
یک مسؤول آمریکایی ارشد نزدیک به دولت ترامپ در گفت‌وگو با روزنامه لبنانی "اللواء" صحت خبر منتشر شده در روزنامه "The "National را تایید کرده و گفت، مساله تحریم‌ها جدی بوده و صد در صد درست است اما در صورت وقوع درگیری‌های نظامی در منطقه میان حزب‌الله و اسرائیل، اجرایی خواهد شد.
این مقام مسؤول به صورت رسمی برای نخستین بار گفت، تنها بری هدف تحریم‌های آمریکا نیست بلکه میشل عون، رئیس جمهوری لبنان هم به نظر می‌رسد با وجود ممانعت شدید فرانسه با هرگونه رویکرد این چنینی، در مرکز تصمیم آمریکا قرار دارد.
وی تاکید کرد، اطلاعات فاش شده آمریکا پس از هشدار نخست، به منزله هشدار شماره دو به هم‌پیمانان حزب الله در لبنان است، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در سفر اخیرش به بیروت، هشدار نخست را به عون، بری و جبران باسیل، وزیر خارجه لبنان منتقل کرد.
این مقام مسؤول گفت، پیام هشدار به اشخاص ذی‌ربط یعنی هم‌پیمانان حزب الله و در راس آنها عون به ویژه پس از تصویب بسته تحریم‌های اقتصادی و سیاسی جدید علیه حزب‌الله و ایران توسط واشنگتن و در صورتی که حزب‌الله به حملات مورد انتظار و محدود اسرائیل علیه پایگاه‌های ادعایی این حزب پاسخ دهد، به نوعی اقدامی پیش‌دستانه است تا آنها از این حزب در مرحله آتی حمایت سیاسی نداشته باشند.
وی ادامه داد، هدف از این تحریم‌ها تحت فشار گذاشتن لبنان برای تحمیل حل و فصل‌های خاص در مورد مساله ترسیم مرزهای دریایی میان این کشور و اسرائیل و پرونده اسکان آوارگان سوری و فلسطینی است.
اطلاعات این مسؤول آمریکایی با اطلاعات منابع دیپلماتیک آمریکایی، اروپایی و روسی همسو است که گزارش دادند، مساله تحریم‌ها علیه هم‌پیمانان حزب‌الله و به صورت مشخص بری اخیرا بیش از یک بار مورد بررسی قرار گرفته است اما رایزنی جدی درباره این تحریم‌ها پس از پیامدهای منفی آغاز شد، پیامدهایی که با سفر پامپئو به لبنان همراه شد و رئیس جمهوری و رئیس پارلمان این کشور ضمن اعلام حمایت سیاسی رسمی بی‌سابقه از حزب‌الله نپذیرفتند به درخواست وزیر خارجه آمریکا پاسخ دهند.
منابع مذکور از جنجال موجود پیرامون موضوع تحریم‌ها ابراز تعجب کردند، چرا که بری و مقامات رسمی لبنان مستقیما بر ضرورت اجتناب از حزب‌الله، عدم حمایت رسمی از آن به منظور دوری از تحریم‌های اقتصادی آمریکا توافق‌نظر دارند تا همچنین به دلیل حمایت از حزب‌الله که آمریکا و کشورهای عربی آن را "حزب تروریستی" می‌دانند، در تنگنا قرار نگیرند.
این در حالی است که منابع تاکید کردند، تقریبا از یک سال پیش یعنی از زمان آغاز بررسی‌های رسمی درباره حساب‌های تجار شیعه، تحریم‌های آمریکا علیه نزدیکان حزب‌الله وارد فاز اجرایی شده است. این منابع گفتند، دولت آمریکا به اطلاعاتی استناد می‌کند مبنی بر اینکه شیعیان لبنان و مشخصا حزب‌الله تقریبا از سه ماه پیش از تجار نزدیک به خودشان درخواست کرده‌اند، جهت عدم مصادره اموالشان به بهانه حمایت از حزب‌الله، سپرده‌های خود را از بانک‌های لبنانی بیرون کشیده و در منازل و دفاترشان نگهداری کنند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/84644/عصبانیت-آمریکا-از-رئیس-پارلمان-لبنان
بستن   چاپ