اخبار محرمانه
سکوت جاکوب زوما درباره ثروت قذافی شکست
سه شنبه 20 فروردين 1398 - 19:55:24
اخبار محرمانه - ایسنا / رئیس‌جمهوری سابق آفریقای جنوبی ادعاهایی مبنی بر اینکه او میلیون‌ها دلار از ثروت معمر قذافی را تحویل کشور اسواتینی داده باشد، رد کرد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، جاکوب زوما، رئیس‌جمهوری سابق آفریقای جنوبی امروز (سه‌شنبه) در پیامی توییتری نوشت: آه! من بابت پرونده‌های حقوقی میلیون‌ها بدهکارم... من از شما درخواست کردم تا با یک تیتر به من در فروش آن خانه کمک کنید. اما الان شنیدم که من پولی متعلق به برادر مرحومم، قذافی را نگه داشته‌ام. این پول کجاست چون ایشان از وجود این پول اطلاعی نداشتند؟
وزیر خارجه آفریقای جنوبی اعلام کرد به درستی این ادعاها ایمان ندارد اما اگر لیبی درخواستی داشته باشد، تحقیقات به عمل می‌آورد. لیندیو سیسولو، یکشنبه در کنفرانس خبری کنگره ملی آفریقایی گفت: این بیشتر شبیه به داستان ارواح است. اگر شما به روح اعتقاد داشته باشید، آن را می‌بینید اما هرگز نمی‌توانید آن را لمس کنید. این داستانی است که سال‌هاست شنیده می‌شود. پولی که ما از وجود آن اطلاع داشته باشیم، وجود ندارد. من صادقانه به عنوان وزیر روابط بین‌المللی صحبت می‌کنم. اگر لیبیایی‌ها درخواستی مبنی بر انجام تحقیقات داشته باشند، ما اعلام آمادگی می‌کنیم.
روزنامه ساندی تایمز یکشنبه گزارش داد، مقام‌های لیبی از کریل رامافوزا، رئیس‌جمهوری آفریقای جنوبی خواسته‌اند تا ثروت معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی را بازگردانند. طبق گزارش‌ها، این ثروت که حدود 23 میلیون برآورد می‌شود پیش از مرگ قذافی به زوما که آن زمان رئیس‌جمهوری آفریقای جنوبی بود، داده شد تا در پناهگاهی زیر منزلش در شرق این کشور نگهداری شود.
قذافی پس از حملات سال 2011 ناتو در لیبی کشته شد. دولت لیبی معتقد است زوما که با اتهامات متعددی از جمله فساد، جعل و پولشویی مواجه است، اوایل امسال پول قذافی را به کشور اسواتینی (سوازیلند سابق) منتقل کرده است. مسواتی سوم، پادشاه این کشور در ابتدا منکر وجود این پول شد اما روزنامه‌نگاران در آفریقای جنوبی مدعی هستند که او مقابل رامافوزا اذعان کرده است که این پول هنوز در کشور خودش است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/84781/سکوت-جاکوب-زوما-درباره-ثروت-قذافی-شکست
بستن   چاپ