اخبار محرمانه
سپاه، خلیج فارس را گورستان نظامیان شما می‌کند
چهارشنبه 21 فروردين 1398 - 01:25:51
اخبار محرمانه - ترامپ که اسارت تفنگداران آمریکایی توسط سپاه را صحنه‌ای «وحشتناک» توصیف کرده بود ،ظاهرا نمی‌داند با حماقت خود چگونه جان نیروهای نظامی این کشور را به بازیچه گرفته است.
به گزارش مشرق ، کاخ سفید دوشنبه شب گذشته در شب میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار و در اقدامی خصمانه، از سر استیصال و بدون توجه به مبارزه بی‌امان تهران با تروریست‌های مورد حمایت واشنگتن در برخی کشورهای منطقه، سپاه پاسداران را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داد.
کاخ سفید در بیانیه‌ای مدعی شد که این کشور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده است.
بیشتر بخوانید:
نیروهای ارتش آمریکا در غرب آسیا دست از پا خطا کنند با آنها برخورد قاطع خواهیم کرد
امیر حاتمی: همه پاسدار جمهوری اسلامی هستیم
رسانه‌های آمریکا پیشتر گزارش داده بودند که پنتاگون (فرماندهی وزارت دفاع) و سیا (سازمان اطلاعات مرکزی) مخالف این تصمیم دولت آمریکا بودند.
این اولین بار است که آمریکا یک نیروی نظامی رسمی را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار می‌دهد. با این حال واکنش‌ها در ایران و خارج از ایران به این اقدام بی‌سابقه بسیار گسترده بوده است.
سپاه پاسداران در دهه نخست انقلاب، در مقابل نقشه کودتا و آشوب و تحمیل جنگ، سپر امنیتی و دفاعی کشور بود. پس از آن، بارها در مقابل تحریم دشمن خوش درخشید؛ چه در خودکفایی نظامی و تأمین قدرت بازدارندگی و چه در حوزه خودکفایی اقتصادی که آخرین شاهکارهای آن پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس و چهار فاز از پروژه بزرگ نفت و گاز در پارس جنوبی بود.
از این‌ها تلخ‌تر، داستان 7 تریلیون (هفت هزار میلیارد) دلاری است که سه دولت بوش و اوباما و ترامپ در منطقه برای تجدید استیلای خود هزینه کردند اما محصول آن، قدرتمندی بیشتر محور مقاومت از افغانستان تا سواحل مدیترانه، مرزهای فلسطین‌اشغالی، و تنگه باب‌المندب در جنوب یمن بود. هفت هزار میلیارد، یک سوم کل بدهی‌های 22 هزار میلیارد دلاری آمریکا به عنوان بدهکارترین دولت دنیاست.
آمریکا در عین حال در مقابل سپاه پاسداران، به غایت مستاصل و ناتوان است. نشان به آن نشان که در سال 2007، سپاه قدس را به بهانه حمایت از تروریسم تحریم کرد و سال گذشته نیز طبق قانون کاتسا، اتهام و تحریم مشابهی را متوجه سپاه پاسداران کرد و حالا از سر تهی‌دستی، سپاه را سازمان تروریستی معرفی می‌کند. خب در همه این سال‌ها، اراده آمریکا پیش رفته، یا جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران آن قدرتمندتر شده است؟
رئیس‌جمهور کدام کشور است وقتی می‌خواهد به عراق برود، بدون اعلام قبلی، با هواپیمای چراغ خاموش و دزدانه سفر می‌کند، و به‌جای بغداد از پایگاه نظامی عین‌الاسد سر درمی‌آورد؛ ایران یا آمریکا؟ و اگر با این شکل و شمایل دزدانه سفر کردن، تنه به تنه تروریست‌های نقابدار نیست، پس چه نام باید بر آن نهاد؛ رسمیت و احترام؟!
واکنش‌های داخلی؛ حمایت یکپارچه ملی از سپاه
پس از اعلام تصمیم تازه دولت آمریکا درباره سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام روحانی، رئیس‌جمهوری ایران به این تصمیم واکنش نشان داد. رئیس‌جمهورکشورمان با اشاره به این اقدام احمقانه آمریکا درباره سپاه پاسداران گفت: «استکبار جهانی و آمریکا امروز کینه، عداوت و شکست‌های خود را می‌خواهد از طریق تروریست نامیدن گروهی که همواره بزرگ‌ترین هدف و عمل آن مبارزه با تروریسم است، جبران کند.» در این میان نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز که در جلسه دیروز مجلس برای اعلام حمایت خود از سپاه پاسداران به صورت هماهنگ لباس این نهاد نظامی را بر تن کرده بودند نسبت به اقدام دولت آمریکا اعلام انزجار کردند. همچنین رئیس‌کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران از تهیه یک طرح دوفوریتی برای «مقابله به مثل» با آمریکا و حمایت از سپاه خبر داد. از سوی دیگر دو فوریت طرح تقویت جایگاه سپاه در برابر آمریکا نیز مورد بررسی قرار گرفت که نمایندگان با 189 رأی موافق، با آن موافقت کردند.
محمدجواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی هم در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری و رئیس‌شورای عالی امنیت ملی پیشنهاد کرد که آن شورا نیروهای نظامی آمریکا در منطقه غرب آسیا موسوم به «سنتکام» را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهد.
شورای عالی امنیت ملی نیز به دنبال اقدام خصمانه دولت آمریکا در قرار دادن نام سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی، در اقدامی متقابل دولت آمریکا را حامی تروریسم و فرماندهی مرکزی آمریکا در غرب آسیا موسوم به سنتکام را از گروه‌های تروریستی معرفی کرد.
انگیزه ترامپ از حماقت پرهزینه و خطرناک
از سوی دیگر حجم گسترده واکنش‌های بین‌المللی عمدتاً در مخالفت با تصمیم بی‌ثبات‌ساز دولت آمریکا بار دیگر مخالفت جهانی با سیاست‌های یکجانبه‌گرایانه کاخ سفید و انزوای جهانی دولت آمریکا را به نمایش گذاشت به صورتی که بسیاری از تحلیلگران این اقدام را نمایشی و بدون هیچگونه دستاوردی برای منافع دولت آمریکا در منطقه ارزیابی کرده‌اند.
تردیدی نیست که ناتوانی آمریکا در ایجاد اجماع بین‌المللی علیه ایران در نشست ورشو، تداوم شکست‌های آمریکا در منطقه در نتیجه فعالیت نیروهای مقاومت به‌ویژه سپاه پاسداران ایران، حزب‌الله لبنان و حشدالشعبی عراق و همچنین توانایی ایران در خنثی‌سازی و کنترل تأثیرات تحریم‌های گسترده آمریکا، ترامپ را برآن داشته تا با اعلام سپاه به‌عنوان سازمانی تروریستی اهداف خود را در مدت زمان باقی مانده از دوران ریاست جمهوری عملیاتی کند.
سپاه پاسداران تاکنون تجربه‌های زیادی در برابر فشارهای مختلف اقتصادی و سیاسی و و نظامی داشته است تصمیم به اضافه نمودن سپاه به لیست سازمان‌های تروریستی پس از اوج گرفتن تحریم‌ها درسال گذشته، دیگر تاثیر چندانی در تضعیف اقتصادی یا نظامی سپاه نخواهد داشت اما انجام این اقدام نابخردانه مشروعیت سپاه را برای دفاع از خود در برابر نیروهای آمریکایی به‌شدت افزایش می‌دهد و هزینه اصلی آن متوجه آمریکا و نیروهای نظامی و تجهیزات آن در منطقه و دولت‌های میزبان این پایگاه‌ها خواهد شد.
چرا که سپاه فهرست بلند بالا و متعددی از ظرفیت‌های آسان و کم هزینه برای پاسخ به طرف آمریکایی دارد. این فهرست گرچه بخش اعظم آن محرمانه و سری است ولی آنچه که قطعی است این است که در درون آن گزینه‌های کم‌هزینه ولی دردناک موج می‌زند.
کافیست یکبار تقابل نیابتی سپاه در پرونده‌های همچون، عراق، لبنان، سوریه و یمن با نیروهای آمریکایی مرور شود. مرور این پرونده‌ها به خوبی نشان می‌دهد که نیرویی که آمریکا را می‌تواند از افغانستان و سوریه فراری بدهد، می‌تواند در صورت اقدام متقابل فراتر از این عمل کند. معنای این حرف این است که آمریکایی‌ها فقط زمان فرار خود از کل غرب آسیا را با تحریک بی‌مورد و ناشیانه سپاه، نزدیک‌تر کرده‌اند.
عداوتی که محبوبیت سپاه را دوچندان کرد
از سوی دیگر در حماقت ترامپ همین بس که در اوج محبوبیت سپاه و اثبات توانایی و کارآمدی موشکی در انتقام از گروه‌های مخالف امنیت مردم ایران و همچنین سالها پیشگامی سپاه در کمک به زلزله‌زدگان و سیل‌زدگان، این طرح را اجرایی می‌کند.
عداوت احمقانه دولت آمریکا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ایرانیان فارغ از هرگونه گرایش سیاسی را در دفاع از سپاه بسیج کرده است؛ حمایتی رو به فزونی که به نظر می‌رسد مرزهای کشور را درنوردد و خیل کشورهای منطقه از جمله سوریه، عراق و لبنان را به جمع حامیان سپاه اضافه کند.
در واقع ترامپ در شرایطی سپاه را در لیست گروه‌های تروریستی خود قرار داده که افکار عمومی ایران و دنیا در حال مشاهده است که نیروهای سپاه از فرماندهان ارشد تا سربازان وظیفه، مهربانانه در میانه میدان درحال خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده هستند و لذا پذیرش توصیفاتی که ترامپ و پمپئو برای کادر این نیروی رسمی نظامی ایران دارد چقدر غیرواقعی، متوهمانه و مضحک است. سپاه البته امروز تنها در ایران در اوج محبوبیت نیست بلکه در منطقه و پس از شکست‌دادن داعش و دیگر گروه‌های تروریستی نیز میان مردم جای خود را باز کرده است.
خوشبختانه تحرکات احمق‌های درجه یک آمریکایی، موجب همدلی و وحدت بیشتر در میان مردم و همچنین دستگاه‌ها و طیف‌های سیاسی مختلف شده که محکومیت یکپارچه اقدام اخیر از آن جمله است. اما این محکومیت نمی‌تواند در حد حرف و بیانیه باقی بماند یا در رویه‌های عملی نقض شود.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/84912/سپاه،-خلیج-فارس-را-گورستان-نظامیان-شما-می‌کند
بستن   چاپ