اخبار محرمانه
گنبد جدید حرم امام حسین(ع) تکمیل شد/ آماده ارسال به کربلا هستیم
چهارشنبه 21 فروردين 1398 - 06:20:39
اخبار محرمانه - به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، گنبد جدید حرم امام حسین (ع) از سال 94 به همت ستاد بازسازی عتبات طراحی و در حال ساخت است.
سازه گنبد جدید حرم مطهر سیدالشهدا (ع) به صورت فلزی و دارای 96 قطعه پیچ و مهره و 2 هزار و 160 مفصل با قابلیت مونتاژ و دمونتاژ است.
*گنبد جدید حرم امام حسین (ع) تکمیل شد
حسن پلارک‌ رئیس ستاد بازسازی عتبات در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با اشاره به تکمیل گنبد جدید حرم امام حسین (ع) اظهار داشت: گنبد جدید حرم سیدالشهدا (ع) آماده ارسال به کربلا برای نصب بر روی گنبد فعلی است.
*در انتظار آمادگی عتبه حسینیه (ع) برای انتقال گنبد جدید هستیم
وی با بیان اینکه گنبد جدید حرم امام حسین (ع) یک بار مونتاژ شده است، افزود: برای رفع نواقص احتمالی سازه گنبد حرم مطهر در کرمان مونتاژ و مجدد دمونتاژ شد و ‌اکنون منتظر آمادگی عتبه حسینیه (ع) برای انتقال به عراق هستیم.
*احتمال ارسال گنبد جدید حرم حسینی تا 2 ماه آینده
پلارک درباره زمان انتقال گنبد جدید حرم اباعبدالله (ع) خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه باید فضایی در صحن عقیله بنی‌هاشم (س) نیز آماده شود تا مونتاژ قطعات گنبد جدید در آنجا صورت گیرد، پیش‌بینی می‌کنیم تا دو ماه آینده گنبد جدید را به کربلا منتقل کنیم.
رئیس ستاد بازسازی عتبات به زمان نصب این گنبد اشاره کرد و افزود: پس از انتقال گنبد جدید به کربلا حدود 45 روز زمان برای نصب آن بر روی گنبد فعلی درنظر گرفته‌ایم.
به گزارش فارس، ارتفاع گنبد جدید حرم امام حسین(ع)، 21 و نیم متر و قطر آن حدود 17 متر است. به این ترتیب ارتفاع گنبد جدید نسبت به گنبد کنونی، حدود هفت متر و قطر آن نیز یک و نیم برابر بیشتر خواهد شد.
انتهای پیام/

http://www.SecretNews.ir/fa/News/84931/گنبد-جدید-حرم-امام-حسین(ع)-تکمیل-شد--آماده-ارسال-به-کربلا-هستیم
بستن   چاپ