اخبار محرمانه
تشریح دستاوردهای سفر مدیران منطقه آزاد کیش به بندرعباس
سه شنبه 23 مرداد 1397 - 02:08:22
اخبار محرمانه - معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش هم‌افزایی بیشتر با رعایت استقلال مناطق آزاد را مهم‌ترین دستاورد سفر مدیران این منطقه به بندرعباس خواند.

به گزارش روابط عمومی واموربین الملل سازمان منطقه ازاد کیش، محمد ابراهیم انصاری لاری، مدیرعامل به همراه مدیران سازمان منطقه آزاد کیش در سفری به بندرعباس با نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان دیدار کرد. همچنین در این سفر نخستین نشست هم اندیشی استاندار هرمزگان و مدیران عامل مناطق آزاد قشم و کیش برگزار شد.
سعید پورعلی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در تشریح این سفر با اشاره به اینکه جزیره کیش به لحاظ تقسیمات کشوری در استان هرمزگان قرار دارد گفت: استان هرمزگان، همواره منطقه‌ای کلیدی در جغرافیای سیاسی و اقتصادی کشور ما بوده است. استانی غنی در حوزه اقتصادی، سرشار از معادن و برخوردار از امکانات بندری در بحث شیلات و ترانزیت دریایی. استانی که مقاصد کلیدی گردشگری کشور یعنی قشم و کیش را در دل خود دارد.
وی افزود: بخش بزرگی از پتانسیل این استان در قالب مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است و پتانسیل‌های متعدد این استان مهم، این ضرورت را ایجاب می‌کند که در عین حفظ استقلال‌ در چهارچوب قوانین و معیارهای مناطق آزاد، تعامل و هماهنگی راهبردی میان مناطق و مرکز استان وجود داشته باشد.
پورعلی دیدار مدیران کیش و آیت الله نعیم‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه شهر بندرعباس را راهگشا خواند و افزود: کیش نقشه کلانی برای رسیدن به اهداف ملی به عنوان «کالای برتر گردشگری ایرانی» دارد. در این راه نیازمند تعامل همه نهادهای مسئول هستیم و راهنمایی و پشتیبانی مهم‌ترین نهاد استان می‌تواند گام‌های جزیره مرجانی را برای توسعه گردشگری پر توان و سریع‌تر کند.
پورعلی همچنین با اشاره به نشست مشترک مدیران عامل مناطق آزاد کیش و قشم و فریدون همتی، استاندار هرمزگان اضافه کرد: تاکید ویژه دکتر انصاری لاری، مدیرعامل منطقه آزاد کیش همکاری بین مناطق آزاد و ویژه و مدیریت استان است و این همکاری باید هر چه بیشتر تقویت شود.
وی همچنین به پیشنهاد انصاری لاری برای تشکیل کمیته مشترک معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی استانداری هرمزگان و معاونان اقتصادی مناطق آزاد کیش و قشم اشاره کرد و گفت: تقویت همکاری‌های اقتصادی می‌تواند در نهایت به شکوفایی هر چه بیشتر منطقه کمک کند. در حال حاضر مجموعه ای از توانمندی‌ ها و امکانات در استانداری هرمزگان به عنوان مجموعه ستادی یک استان اقتصادی و مناطق آزاد کیش و قشم وجود دارد و اگر هم افزایی لازم میان این 3 بخش باشد، راه توسعه هموارتر خواهد بود.
پورعلی ادامه داد: اهداف کلان دولت و شورایعالی مناطق آزاد در خصوص توسعه مناطق، مشخص است و خصوصا در سال اخیر، با توجه به الزامات اقتصادی حاکم بر کشور تقویت این مناطق برای رونق اقتصادی کشور حیاتی و الزامی است. سازمان منطقه آزاد کیش نیز در تلاش است با به کارگیری تمامی ظرفیت‌های موجود نقش خود را به عنوان قطب استراتژیک گردشگری کشور ایفا کند و در همین راستا نیز این سازمان از همه ظرفیت‌های ممکن ملی و منطقه‌ای استفاده می‌کند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/8495/تشریح-دستاوردهای-سفر-مدیران-منطقه-آزاد-کیش-به-بندرعباس
بستن   چاپ