اخبار محرمانه
اخبار ویژه از منظر روزنامه اعتماد
سه شنبه 23 مرداد 1397 - 2:44:24 PM
اخبار محرمانه- روزنامه اعتماد امروز 23 مرداد ماه 97 برداشت خود را نسبت به مواضع بعضی از رسانه های اصولگرا منتشر کرده است که می خوانید:

مشرق: مواظب حرف زدن‌تان باشید

وب‌سایت مشرق مدت‌هاست جهت اجرایی كردن پروژه «پیوست امنیتی» برای شرایط موجود به بهانه آنچه آن را «فتنه اقتصادی» می‌خواند، تلاش می‌كند. در این مسیر این وب‌سایت از میان اظهارنظرها و مصاحبه‌های فعالان سیاسی اصلاح‌طلب بخش‌هایی را به عنوان سند این «فتنه» دسته‌بندی و منتشر می‌كند. حالا این سایت با استناد به گفته‌های دیروز سخنگوی قوه قضاییه معتقد است كه «دستور ویژه قضایی برای آن است كه مواظب حرف زدن‌شان نیستند» صادر شده است. این سایت با اشاره به این بخش از اظهارات محسنی‌اژه‌ای است كه گفته بود: «از این پس هم قرار شده هر كسی حرفی زد و مسائلی را عنوان كرد، احضار شود و اگر اطلاعاتی دارد ارایه كند.» درحالی كه این بخش از اظهارات محسنی‌اژه‌ای درباره بی‌سند بودن اظهارات یوسفیان‌ملا بود كه گفته بود: «٩ میلیارد دلار گم‌شده است»، این سایت برداشت خود را از این اظهارات بیان كرده و می‌نویسد: «شاید به جرات می‌توان گفت با دستوری كه حجت‌الاسلام اژه‌ای به آن اشاره كرده، عملا مهم‌ترین گام در راستای برخورد با «فتنه اقتصادی» و القای فضای منفی اقتصادی در ذهن افكار عمومی برداشته شد. گامی كه صد البته باید خیلی قبل‌تر از این برداشته می‌شد و برخی رسانه‌ها نیز از مدت‌ها قبل تصریح كرده بودند كه میزان بزرگنمایی مشكلات و سیاه‌نمایی از قضایای كشور در افواه، برخی افراد حاضر در ستاد مشترك دولت و اصلاح‌طلبان به حدی است كه نیاز به «پیوست امنیتی» دارد و اگر این پیوست رعایت نشود؛ كار به اغتشاش خیابانی می‌رسد.» این درحالی است كه اتفاقا موضوع گم شدن ٩ میلیارد دلار را نمایندگان اصولگرایی چون حاجی‌دلیگانی و یوسفیان‌ملا عنوان كرده بودند .

مشرق اما به این بهانه به دنبال ایجاد فضای «استنطاق» است و به این بهانه می‌نویسد: «كسانی كه گفتند: اقتصاد ایران در «شرایط ته دره» است، تحریم‌ها اقتصاد كشور را فلج كرده است، مردم ایران گرسنه‌اند، مردم ناامید شده‌اند، جامعه ایرانی سرخورده است، آمار می‌گویند مردم ناشادند و... نیز باید حتما استنطاق شوند و توضیحات آنها بابت این اظهارات، در محضر افكار عمومی نیز ارایه شود.»

كیهان: شرایط جنگی است با رسانه‌ها برخورد شود

حسین شریعتمداری در سرمقاله روزنامه كیهان با اشاره به درخواست آیت‌الله آملی برای شكل‌دهی هیات سه‌نفره برخورد با مفسدان اقتصادی شرایط را جنگی توصیف كرده و معتقد است در این شرایط نه فقط با مفسدان بلكه باید با عوامل دیگر برخورد كرد. او می‌نویسد: «الف- در جنگ اقتصادی نیز باید اتاق جنگ بی‌وقفه برپا و فعال باشد. اتاق جنگ را نمی‌توان هفته‌ای یك بار تشكیل داد!

ب- درز اطلاعات اقتصادی و دستیابی دشمن به این اطلاعات با دسترسی دشمن به اطلاعات نظامی در جنگ نظامی تفاوتی ندارد. پذیرش الزامات FATF تمامی اطلاعات اقتصادی كشورمان را در اختیار دشمن قرار می‌دهد.» اما مهم‌تر از همه بخشی است كه برخورد با رسانه‌ها را خواستار شده كه پایگاه دشمن شد‌ه‌اند: «ج- رسانه‌ها در تمامی جنگ‌ها، از جمله در جنگ اقتصادی نقش تعیین‌كننده و سرنوشت‌سازی دارند و نباید به ستاد عملیات روانی دشمن تبدیل شوند كه برخی از آنها شده‌اند! د- دو تابعیتی‌ها كه باید آنان را دارای یك تابعیت یعنی تابعیت كشور بیگانه دانست. حضور آنان در پست‌های حساس به معنای نفوذ دادن عوامل دشمن به مراكز خودی است. هـ - ستون پنجم دشمن با تابلوی خودی وارد معركه می‌شود و از جمله ماموریت‌های آنان القای ناامیدی در میان مردم و بزرگنمایی توان حریف است. آنها تسلیم را در زرورق صلح و سازش می‌پیچند و در میان ملت ترویج می‌كنند. شناسایی این قماش از پادوهای داخلی دشمن دشوار نیست.»

شورای نگهبان با اقتدار بیشتری ردصلاحیت‌ كند

هفته‌نامه نماینده كه توسط مسوول دفتر غلامعلی حدادعادل منتشر می‌شود در شماره اخیر خود سرمقاله‌ای در باب نظارت استصوابی دارد كه در آن خواستار سفت و سخت‌تر شدن نظارت استصوابی شده است. در این مقاله به لابی‌ها و فشارها اشاره كرد و در آن از علی مطهری و مصطفی‌ تاجزاده به عنوان كسانی كه تلاش می‌كنند با نظارت استصوابی مخالفت كنند نام برده شده است. نكته مهم جایی است كه نشریه وابسته به حدادعادل معتقد است كه «وضعیت امروز كشور به‌ خوبی نشان می‌دهد آنان كه در تایید صلاحیت افراد در جایگاه‌های مختلف و نهادهای حساس كوتاهی كرده‌اند، دود این عملكردشان به چشم نظام و مردم رفته است. كارآمدی نظام امروز از همین ناحیه لطمه خورده آنجا كه انسان‌هایی خوب اما بی‌صلاحیت (تخصص) در جایگاهی قرار گرفتند و با ندانم‌كاری‌ها، جهل و ناكارآمدی‌ روزگار را به مردم تلخ كرده‌اند.»

او همچنین خواستار اقتدار بیشتر شورای نگهبان شده است: «به نظر می‌رسد، آنچه مهم است اقتدار شورای نگهبان است تا كارآمدی را به صحنه برگرداند. در این ‌بین فشارهای داخلی و خارجی براندازان و معاندان در تضعیف این شورا نشان‌دهنده اهمیت جایگاه این نهاد انقلابی است. شورای نگهبان باید طرحی نو دراندازد و بااقتدار بیش‌ از پیش صلاحیت‌ها را برای جایگاه‌های مختلف با وسواسی مثال‌زدنی دنبال كند تا شاهد ناكارآمدی در صحنه‌های مختلف كشور نباشیم.»


http://www.SecretNews.ir/fa/News/8570/اخبار-ویژه-از-منظر-روزنامه-اعتماد
بستن   چاپ