اخبار محرمانه
ورود کمک‌های جدید الحشد الشعبی و مسیحیان عراق به ایران+ عکس
پنجشنبه 29 فروردين 1398 - 00:27:09
اخبار محرمانه - نیروهای سازمان الحشد الشعبی، مسیحیان و دفتر تقریب مذاهب عراق امروز چهارشنبه محموله‌های جدیدی از کمک برای سیل‌زدگان ایران ارسال کردند.
به گزارش مشرق، کمک سازمانها و گروههای مقاومت عراق به سیل‌زدگان ایرانی همچنان ادامه دارد.
با هماهنگی کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره محموله جدید کمکهای سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) عراق وارد ایران شد.
بیشتر بخوانید:
حضور مسئولان حشد الشعبی در ستاد مردمی حمایت از سیل‌زدگان +عکس
روایت جلایی‌پور از خدمات حشدالشعبی در خوزستان
عکس / ورود یگان مهندسی حشد الشعبی به ایران
بر اساس گزارش‌ها، این کمکها شامل 17 دستگاه آمبولانس و ماشین آلات مهندسی بوده که صبح امروز از طریق گذرگاه شلمچه وارد ایران شد.
بنا بر این گزارش، همراه با این محموله، سه تریلی حامل حامل مواد غذایی اهدایی از مسیحیان عراق و دفتر تقریب مذاهب نیز از مرزهای عراق به ایران رسید.
رزمندگان نُجَباء همچنین با حضور در منطقه «الغدیر» واقع در محدوده شمال‌غربی اهواز در حاشیه جاده اهواز-اندیمشک، سیل‌بند ایجاد کردند تا مانع از طغیان آب و نفوذ آن به شهر شوند.

مرکز ارتباطات و امور رسانه‌ای نُجَباء در ایران دوشنبه هفته جاری گزارش داد که این کاروان در دو مرحله به کمک سیل‌زدگان شهرستان اهواز شتافته و علاوه بر عملیات عمرانی، در چند روستا اقلام غذایی مورد نیاز مردم را توزیع کرده است.
در این عملیات عمرانی، جمعی از فرماندهان، مدیران دفاتر استانی، اعضای ارشد این جنبش و در رأس آن‌ها «حاج نصر الشمری» رئیس شورای اجرایی و معاون دبیرکل نُجَباء مشارکت داشتند.یک کاروان از جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء عراق اخیراً برای کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده خوزستان و لرستان به جمهوری اسلامی ایران اعزام شد.
کاروان اعزامی نُجَباء روز گذشته به روستای «بریچه» از توابع «کوت عبدالله» در این شهرستان رسید و بسته‌های حمایتی و اقلام غذایی مورد نیاز را بین مردم توزیع کرد.

یک گروه دیگر از نیروهای داوطلب نُجَباء، کمک‌های انسان‌دوستانه این جنبش را به وسیله قایق به روستای «عماشیه یک» واقع در دهستان عنافچه رساندند و در جریان نابسامانی‌های این منطقه پس از سیلاب‌های اخیر قرار گرفتند.
همچنین در دیدار الشمری با «منوچهر ورناصری» فرماندار شهرستان باوی، دو طرف به بحث و گفت‌وگو درباره شرایط مناطق سیل‌زده این شهرستان و بررسی میزان خسارت‌های وارده به روستاهای واقع در حومه باوی پرداختند.
از ساعات ابتدایی حادثه سیلاب در روزهای آغازین سال نو در ایران، جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء و تعداد دیگری از گروه‌های الحشد الشعبی با شعار «زیر آتش بودیم و ما را یاری کردید، حالا نوبت یاری ما رسیده است» با ملت ایران ابراز هم‌دردی و هم‌یاری کردند.

همزمان با ورود نجباء به ایران، سازمان الحشد الشعبی عراق نیز اعلام کرد که نیروها و تجهیزات این سازمان برای کمک به اهالی منطقه جهت مهار سیلاب‌ها عازم مناطق مرزی ایران و عراق شده‌اند.
این سازمان جمعه (23 فروردین) اعلام کرد که واحد مهندسی و لجستیکی الحشد الشعبی برای انحراف مسیر سیل و حمایت از مناطق عراق در برابر سیل از جمله شهر العماره، مرکز استان میسان وارد ایران شده و این کار با هماهنگی بین تهران و بغداد صورت گرفته است.
الحشد اخیراً اعلام کرده است که توانسته است 100 شهر، شهرستان، ناحیه و روستا را از خطر سیلاب نجات دهد و ساکنان در معرض خطر سیلاب را به مکان امنی منتقل کند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/85945/ورود-کمک‌های-جدید-الحشد-الشعبی-و-مسیحیان-عراق-به-ایران--عکس
بستن   چاپ