اخبار محرمانه
الحشد الشعبی به تحرک واشنگتن در مرز عراق هشدار داد
جمعه 30 فروردين 1398 - 19:32:50
اخبار محرمانه - ایرنا / «هاشم الموسوی» یکی از فرمانده ارشد بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) روز جمعه گفت: آمریکا نیروهای اطلاعاتی خود را برای جاسوسی از الحشد در نزدیکی مرز عراق و سوریه مستقر کرده است که این کار با هدف کاهش نقش ما در مبارزه با تروریسم انجام می شود.
به گزارش تارنمای شبکه تلویزیونی الغدیر عراق، الموسوی اضافه کرد: نیروهای الحشد الشعبی آمادگی کامل دارند تا اگر نیروهای آمریکایی مرز را به روی اعضای گروهک تروریستی داعش برای ورود به عراق باز کنند، وارد درگیری شوند.
آن چه مشخص است، این است که نیروهای آمریکایی برای کنترل گذرگاه مرزی «البوکمال» در مرز سوریه و عراق برنامه دارند.
شهر البوکمال، آخرین پایگاه بزرگ گروهک تروریستی داعش در شرق سوریه بود که در مجاورت شهر القائم عراق قرار دارد.
آمریکایی ها تلاش می کنند، گروه های تروریستی را از این مرز وارد عراق کنند و با به راه انداختن بی ثباتی و نا امنی، زمینه ادامه حضورشان در عراق را فراهم کنند.
منابع محلی عراقی پیش از این نیز از تحرکات جدید و مشکوک نظامیان آمریکا در پایگاه اسپایکر در شهر تکریت عراق خبر داده بودند.
موج جدید تحرکات آمریکایی ها، پس از آن روی می دهد که ائتلاف های الفتح (به ریاست هادی العامری) و سائرون (به رهبری سید مقتدا صدر)، برای بیرون راندن نیروهای آمریکایی از عراق به توافق رسیدند.
نیروهای آمریکایی که در سال 2011 به علت شکست و ناکامی های مکرر در برابر نیروهای مقاومت عراق، مجبور به ترک خاک عراق شده بودند در سال 2014 به بهانه مبارزه با داعش در صدر یک ائتلاف به اصطلاح بین المللی بار دیگر وارد این کشور شدند و هم اکنون عمده نیروهای خارجی مستقر در خاک عراق را شامل می شوند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/86610/الحشد-الشعبی-به-تحرک-واشنگتن-در-مرز-عراق-هشدار-داد
بستن   چاپ