اخبار محرمانه
عید پاک خونین در سریلانکا؛ بیش از 100 نفر کشته شدند
يکشنبه 1 ارديبهشت 1398 - 11:22:40
اخبار محرمانه - آخرین خبر / مقام‌های سریلانکا از وقوع چند انفجار در این کشور خبر دادند و گفتند که این 6 انفجار همزمان با روز عید پاک در6 نقطه به وقوع پیوسته است و طی آن بیش از 100 نفر کشته شدند.
به گزارش شبکه خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه، همزمان با عید پاک امروز یکشنبه چندین انفجار در این کشور واقع در جنوب آسیا اتفاق افتاده است که دو انفجار آن در حین مراسم «عید پاک» در کلیساهای سریلانکا به وقوع پیوست.
بنا بر این گزارش خبرگزاری فرانسه، کلیسای «سنت آنتونی» در «کوچچیکاده» پایتخت سریلانکا (کلمبو) و همچنین کلیسای «کاتوواپیتیا» در شهر «کاتانا» هدف این انفجارها قرار گرفت.
بنا بر گفته پلیس سریلانکا، در هتل «شانگری-لا» و «کینگبری» در پایتخت این کشور هم انفجارهایی صورت گرفته است.
شبکه «اسکای نیوز» نیز گزارش داد که انفجارهای مرگبار امروز در 6 نقطه در سریلانکا صورت گرفته و بر اثر آن حداقل 100 نفر کشته و 280 نفر زخمی شدند.
شایان ذکر است سری‌لانکا با نام رسمی جمهوری دموکراتیک سوسیالیستی سریلانکا جزیره‌ای است واقع در جنوب آسیا، اقیانوس هند و جنوب کشور هند.
نام قدیمی آن سیلان (به فارسی قدیم سَراَندیب یا سراندیب) بود. پایتخت سیاسی آن سری جایاواردنپورا کوته و پایتخت تجاری‌اش شهر کلمبو است. پیش از سال 1972 به این کشور سیلان می‌گفتند. سریلانکا از مستعمرات بریتانیا بود.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/87208/عید-پاک-خونین-در-سریلانکا؛-بیش-از-100-نفر-کشته-شدند
بستن   چاپ