اخبار محرمانه
منتقد سینما: «متری شیش و نیم» به یک اتفاق بزرگ در سینما تبدیل نمی شود
يکشنبه 1 ارديبهشت 1398 - 16:05:18
اخبار محرمانه - آخرین خبر / میز نقد متری شیش و نیم در چهارمین قسمت از برنامه هفتگی نقدسینما با اجرای بهروز افخمی و حضور آرش خوشخو و دکتر امیررضا مافی به عنوان منتقد برگزار شد.
آرش خوشخو: «سعید_روستایی با کلمات، با زوایای دوربین، میزانسن و… نشان می‌دهد او چقدر در ذهنش ایده دارد. این ایده‌ها از ابتدا تا انتهای فیلم وجود دارد و باعث می‌شود فیلم‌های روستایی به شدت تماشایی باشد.این انرژی عجیب و غریب که شما در آن رد پای فیلم‌ها و سریال‌های روز آمریکا را می‌بینید، برای من به فیلم خوبی منتج نشد. ماجرا این است که هم آقای روستایی و هم آقای سیدی و به نوعی آقای توکلی، نسلی هستند که تماشاگر را شگفت‌زده می‌کنند. اما اینکه این جزئیات به یک اتفاق بزرگ و ماندگار تبدیل شود، اتفاق نمی‌افتد»
امیررضا مافی: «ما با یک نسلی مواجه شدیم که دچار بی‌بیانی هستند. متفکری پشت آن‌ها وجود ندارد تا اندیشه را از او بگیرند و آن را به هنر تبدیل کنند. کارگردان به عنوان هنرمند شروع به بیانیه دادن می‌کند چون ذهن این نسل مملو از ایده و خواسته و مطالبه است، این‌ها را در فیلم فهرست می‌کند. وقتی ما متفکری نداشته باشیم که نسبت به اتفاقات روزمان واکنش نشان بدهد. آن وقت فیلمساز جوان ما در فیلمش شروع به فریاد کشیدن می‌کند

http://www.SecretNews.ir/fa/News/87318/منتقد-سینما--«متری-شیش-و-نیم»-به-یک-اتفاق-بزرگ-در-سینما-تبدیل-نمی-شود
بستن   چاپ