اخبار محرمانه
دولت سعودی هویت عاملان حادثه تیراندازی شمال ریاض را مشخص کرد
دوشنبه 2 ارديبهشت 1398 - 19:27:53
اخبار محرمانه - فارس / سخنگوی ریاست «امنیت کشور» عربستان سعودی در خصوص حادثه تیراندازی دیروز در ریاض گفت که «هویت عناصر تروریستی که سعی در حمله به مرکز تحقیقات استان الزلفی در شمال ریاض را داشتند، مشخص شد».
سخنگوی ریاست «امنیت کشور» عربستان سعودی امروز دوشنبه در خصوص حادثه تیراندازی روز یکشنبه در استان «الزلفی» واقع در شمال ریاض که داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت، اظهارنظر کرد.
وی گفت: «اسامی 13 نفر از کسانی که به اتهام برنامه‌ریزی برای انجام حملات تروریستی دستگیر شدند، منتشر شد».
سخنگوی ریاست امنیت کشور عربستان سعودی با تاکید بر تعیین هویت اعضای گروه تروریستی اظهار داشت که «همزمان با دستگیری متهمان، چیزی شبیه کارگاه ساخت مواد منفجره، بمب‌های دستی و کمربندهای انفجاری کشف و ضبط شد».
به گزارش العربیه، وی در ادامه تصریح کرد: «13عنصر تروریستی وابسته به داعش هستند و قصد داشتند عملیات تروریستی انجام دهند».
مسئول امنیتی سعودی با اشاره به کشته شدن چهار مهاجم در حادثه تیراندازی دیروز، گفت که «این چهار مهاجم از محل کشف شده به عنوان مقری برای برنامه‌ریزی عملیات خود استفاده کرده بودند».
ریاست امنیت کشور عربستان سعودی اسامی 13 متهم به دست داشتن در حادثه تیراندازی در شمال ریاض را منتشر کرده که به شرح زیر است:
1 ـ فیصل بن محمد الخضیر
2 ـ عبدالرحمن بن إبراهیم المنصور
3 ـ أیوب بن عبدالرحمن الداود
4 ـ عبدالرحمن بن عبدالله الداود
5ـ عبدالرحمن بن حمود الحمود
6 ـ مصعب بن مد الله المدید
7 ـ عبدالله بن حمد عبدالله الحمیدی
8ـ عبدالرحمن عبدالعزیز بن یوسف الدویش
9 ـ عبدالإله بن عبدالرحمن بن عبدالعزیز الدویش
10ـ محمد بن عبدالعزیز بن یوسف الدویش
11ـ عبدالرحمن بن سعود إبراهیم السویکت
12 ـ صایل بن صالح بن زید العلیق
13ـ زید بن عبدالله بن ناصر العصیمی
سخنگوی دستگاه امنیتی عربستان سعودی دیروز ساعاتی پس وقوع حادثه تیراندازی گفته بود که «صبح امروز (یکشنبه) یک گروه تروریستی چهار نفره به مرکز پلیس استان الزلفی حمله کرده و با اقدام نیروهای امنیتی مهاجمان به قتل رسیدند».
وی گفته بود که نیروهای امنیتی «حمله تروریستی» به یک مرکز پلیس در 250 کیلومتری شمال ریاض را خنثی کرده و 4 مهاجم را کشته‌اند.
گروه تروریستی داعش نیز دیشب (یکشنبه شب) در بیانیه‌ای گفت که مسئولیت حمله تروریستی استان «الزلفی» در شمال ریاض را بر عهده می‌گیرد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/87878/دولت-سعودی-هویت-عاملان-حادثه-تیراندازی-شمال-ریاض-را-مشخص-کرد
بستن   چاپ