اخبار محرمانه
آمادگی محتاطانه روسیه برای گفت‌وگو با رئیس‌جمهور جدید اوکراین
دوشنبه 2 ارديبهشت 1398 - 20:44:23
اخبار محرمانه - فارس / رئیس پارلمان روسیه گفته است، مسکو آمادگی دارد تا برای عادی‌سازی روابط با رئیس‌جمهور جدید اوکراین وارد مذاکره شود، اما کرملین اعلام کرد که هنوز خیلی زود است که بتوان درباره ازسرگیری روابط میان دو کشور اظهارنظر کرد.
«والنتینا ماتوینکو» رئیس شورای فدراسیون روسیه امروز (دوشنبه) تأکید کرد، مسکو آمادگی دارد تا با رئیس‌جمهور جدید اوکراین وارد مذاکره شود.
بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، رئیس پارلمان روسیه همچنین تأکید کرد مسکو مایل به عادی‌سازی روابط با کشور اوکراین است.
ماتوینکو در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: «ما آمادگی داریم تا با رئیس‌جمهوری که شهروندان اوکراین به اون اعتماد کرده‌اند، وارد گفت‌وگو شویم. ما همچنین مایلیم تا روابط میان روسیه و اوکراین به حالت عادی بازگردند و درگیری‌های داخلی در اوکراین نیز هر چه سریعتر برطرف شود».
«ولادیمیر زلنسکی» که یک کمدین است روز یک‌شنبه با کسب 73.2 آراء در انتخابات، به ریاست‌جمهوری اوکراین رسید. «پترو پروشنکو» رئیس‌جمهور فعلی اوکراین شکست در انتخابات را پذیرفت اما اعلام کرد که صحنه سیاست را ترک نمی‌کند.
زلنسکی در سال 2015 در فیلمی با عنوان «خادم ملت» نقش رئیس‌جمهور اوکراین را بازی کرده بود. او بعدا حزبی به همین نام تشکیل داد و وارد سیاست شد. وی از گفت‌وگو با روسیه حمایت کرده، اما گفته کی‌یف باید از مسکو مستقل باشد.
رئیس شورای فدراسیون روسیه تصریح کرد، به رسمیت شناختن نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری در اوکراین در شرایط فعلی مسئله‌‌ای نیست که روسیه با آن مواجه باشد.
وی در ادامه گفت: «این مسئله اغلب در رسانه‌ها مطرح شده که آیا روسیه انتخابات اوکراین را به رسمیت می‌شناسد یا خیر. اما در حقیقت اصلا هیچ فرمول حقوقی الزام آوری در به رسمیت شناختن نتیجه انتخابات یک کشور دیگر وجود ندارد. مسئله اصلی این است که مردم اوکراین این انتخابات و افراد منتخب را به رسمیت بشناسند».
در مقابل، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه به خبرنگاران گفت، مسکو درباره رئیس‌جمهور جدید اوکراین بر اساس اقداماتش قضاوت خواهد کرد.
وی همچنین تأکید کرد: «مسکو به انتخاب مردم اوکراین احترام می‌گذارد، اما در عین حال، مشروعیت کلی این انتخابات زمانی که سه میلیون اوکراینی که در روسیه زندگی می‌کردند، از حق رأی منع شدند، به خودی خود زیر سوال رفته است.»

http://www.SecretNews.ir/fa/News/87906/آمادگی-محتاطانه-روسیه-برای-گفت‌وگو-با-رئیس‌جمهور-جدید-اوکراین
بستن   چاپ