اخبار محرمانه
درخواست حزب‌ اردوغان رد شد
سه شنبه 3 ارديبهشت 1398 - 21:06:56
اخبار محرمانه - فارس / شورای عالی انتخابات ترکیه درخواست حزب حاکم این کشور برای ابطال نتایج انتخابات شهرداری استانبول را رد کرد.
به گزارش دیلی صاباح، این شورا سه‌شنبه (سوم اردیبهشت) در واکنش به ادعای حزب عدالت و توسعه ترکیه مبنی بر وقوع تقلب در این انتخابات و به تبع آن ابطال انتخابات و برگزاری دوباره آن، گفت که دادگاه استیناف ترکیه با این درخواست مخالفت کرده است.
حزب حاکم ترکیه به رهبری «رجب طیب اردوغان» بعد از اینکه شورای عالی انتخابات این کشور از پیروزی «اکرم امام‌اوغلو»، نامزد حزب جمهوری خواه خلق در 28 فروردین (17 آوریل) خبر داد، به این نتایج اعتراض کرد و خواستار ابطال آن شد.
مخالفت این شورا با درخواست حزب عدالت و توسعه، در حالی است که شورای مذکور پیشتر برای بررسی نتایج دقیق آرا، مجبور شده بود، صندوق‌های 21 مرکز را بازشماری کند.
اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه بعد از اعلام پیروزی اکرم‌اوغلو و تعیین او به عنوان شهردار جدید کلان‌شهر استانبول گفت حزب متبوعش به تلاش‌ها برای باطل کردن انتخابات ادامه خواهد داد.
این حزب، یکشنبه این هفته با ارائه درخواستی دیگر ادعا کرده‌اند حدود 14000 برگه از آرای مأخوذه مربوط به رأی‌دهندگانی بوده که مجاز به شرکت در انتخابات نبوده‌اند. شورای عالی انتخابات ترکیه در بیانیه‌ امروز خود، این گونه ادعاها را رد کرد.
این اولین بار طی 25 سال گذشته است که حزب عدالت و توسعه ترکیه شهرداری استانبول را به حزب رقیب خود یعنی حزب جمهوری‌خواه خلق واگذار می‌کند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/88399/درخواست-حزب‌-اردوغان-رد-شد
بستن   چاپ