اخبار محرمانه
هیأتی از سنای آمریکا با نخست‌وزیر عراق دیدار کرد
پنجشنبه 5 ارديبهشت 1398 - 10:02:02
اخبار محرمانه - فارس / هیأتی از مجلس سنای ایالات متحده آمریکا، در سفر به بغداد، با مقام‌های عراق از جمله نخست‌وزیر دیدار و گفت‌وگو کرد.
هیأتی از مجلس سنای آمریکا به ریاست سناتور دموکرات «تَـمی داک‌وورث» با «عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر عراق دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
خبرگزاری فرات عراق به نقل از دفتر اطلاع‌رسانی نخست‌وزیر این کشور گزارش داد که عبدالمهدی روز چهارشنبه از این هیأت در دفتر خود استقبال و با اعضای آن در مورد مسائل منطقه گفت‌وگو کرده است.
نخست‌وزیر عراق در این دیدار گفت که دولتش به دنبال تقویت مردم‌سالاری در عراق است و تمایل زیادی به این دارد که با کشورهای همسایه و بقیه دنیا بهترین روابط را داشته باشد.
داک‌وورث هم در این دیدار رابطه با عراق را یک «شراکت راهبردی بلندمدت» توصیف کرده و مدعی شده است که واشنگتن دغدغه «استقلال و حاکمیت مستقل» بغداد را دارد.
«جانی ایزاکسون» عضو کمیته روابط خارجی مجلس سنا، «انگس کینگ» عضو کمیته اطلاعات نیروهای مسلح سنا و «جوی هد» کاردار آمریکا از جمله دیگر شرکت‌کنندگان در این دیدار بودند.
در ماه‌های گذشته دولت و کنگره آمریکا عراق را برای کاهش روابط سیاسی و تجاری با ایران تحت فشار قرار داده است، با این وجود بغداد تأکید کرده که روابط با همسایگان را برای خود ضروری می‌داند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/88946/هیأتی-از-سنای-آمریکا-با-نخست‌وزیر-عراق-دیدار-کرد
بستن   چاپ