اخبار محرمانه
افشای طرح شکست خورده ترامپ برای اعزام نیرو به سوریه
پنجشنبه 5 ارديبهشت 1398 - 17:03:00
اخبار محرمانه - ایرنا / روزنامه وال استریت ژورنال امروز (پنجشنبه) افشا کرد که دونالد ترامپ سال گذشته از 21 کشور متحد آمریکا برای اعزام نیرو به سوریه درخواست کمک کرده بود اما با مخالفت نیمی از آنان روبرو شد.
روزنامه آمریکایی در ادامه می‌نویسد، درخواست اعزام نیرو به سوریه توسط متحدان آمریکا به سوریه به بهانه مبارزه با عدم به قدرت نرسیدن مجدد داعش صورت گرفته است.
به گفته وال استریت ژورنال، دولت آمریکا برای پیشبرد این طرح تا کنون دو نشست برای متقاعد کردن متحدان برای اعزام نیرو به سوریه تشکیل داده است.
بر اساس این گزارش، اولین دور این نشست‌ها در پایتخت‌های هفت کشور متحد اروپا در ماه ژانویه و دومین دور در بهار همین سال برای متقاعد کردن 14 کشور دیگر برگزار شد.
واشنگتن همچنین در این دیدارها لیستی از امکاناتی که نیروی نظامی مستقر در شمال سوریه به آن نیاز دارند را ارائه کرد. این دیدارها با مشارکت انگلیس، فرانسه، دانمارک، نروژ، استرالیا و بلژیک برگزار شد.
پیش از برگزاری این دور از نشست‌ها، دونالد ترامپ با تصمیم ناگهانی سال گذشته خود برای خروج نیروهای امریکا از سوریه با مخالفت جدی همپیمانان اروپایی همراه شد.
برخی مسئولان تأکید کردند، کشورهای همپیمان واشنگتن برای کمک نظامی در سوریه تحت فشارهای بسیاری قرار گرفتند و برخی همپیمانان غربی آمادگی خود را برای مقابله با داعش اعلام کردند.
پس از مخالفت صریح همپیمانان واشنگتن با حمایت نظامی، برخی همپیمانان غربی پیشنهاد دادند با کمک‌های انسانی و تلاش برای بازگرداندن ثبات در این امر مشارکت کنند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/89116/افشای-طرح-شکست-خورده-ترامپ-برای-اعزام-نیرو-به-سوریه
بستن   چاپ