اخبار محرمانه
سریع‌ترین قطار گلوله‌ای جهان رونمایی شد +عکس
يکشنبه 22 ارديبهشت 1398 - 23:50:58
اخبار محرمانه - سریع‌ترین قطار گلوله‌ای جهان با دماغه‌ای 72 فوتی در ژاپن رونمایی شد. این قطار با سرعت 224 مایل برساعت در مرحله آزمایش است و تا 2030 میلادی به طور عملیاتی حرکت می‌کند.
به گزارش مشرق ، سریع‌ترین قطار گلوله‌ای جهان با دماغه‌ای 72 فوتی در ژاپن رونمایی شد. این قطار با سرعت 224 مایل برساعت در مرحله آزمایش است و تا 2030 میلادی به طور عملیاتی حرکت می‌کند.
سریع‌ترین قطار گلوله‌ای جهان در ژاپن رونمایی شد. سرعت این قطار که Alfa-X نام گرفته، به 224 مایل بر ساعت می‌رسد. همچنین قطار مذکور شامل 10 واگن است.
بیشتر بخوانید:
زمان فروش بلیت قطار تعطیلات عیدفطر
به این ترتیب فرایند آزمایش سه ساله این قطار آغاز شد. این درحالی است که کشور سعی دارد شبکه قطارهای گلوله‌ای خود را گسترش دهد. این قطار تا 2030 میلادی عملیاتی می‌شود.

از این قطار برای خدمت رسانی به ساپورو مهمترین شهر در ایالت هوکایدو ژاپنی استفاده می‌شود. اگر قطار مذکور بتواند به سرعت گفته شده دست یابد سفر بین توکیو و ساپورو را نصف می‌کند و به 4.5 ساعت می‌رساند.
این قطار مجهز به فناوری‌های متعدد است و علاوه بر ترمز معمولی مجهز به نوعی ترمز هوایی نیز هست. شرکت راه آهن شرق ژاپن می‌گوید: توسعه نسل آتی قطارهای گلوله‌ای در ژاپن مبتنی بر عملکرد بهتر، راحتی بیشتر، محیط عملیاتی بهتر و نوآوری‌های متعدد است.
علاوه بر این موارد قطار مذکور مجهز به ویژگی‌هایی است که از آسیب پذیری آن در برابر زلزله می‌کاهد. همچنین دماغه 72 فوتی آن طوری طراحی شده تا از میزان سروصدا و فشار در سرعت‌های بالا بکاهد و قطار راحت‌تر وارد تونل شود.
در حال حاضر سریع‌ترین قطار جهان با سرعت 200 مایل برساعت در ژاپن و فرانسه فعالیت می‌کند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/97339/سریع‌ترین-قطار-گلوله‌ای-جهان-رونمایی-شد--عکس
بستن   چاپ