اخبار محرمانه
اظهارات تولیت آستان قدس درباره رابطه مردم ایران و افغانستان
دوشنبه 23 ارديبهشت 1398 - 09:10:19
اخبار محرمانه - الف / تولیت آستان قدس رضوی، رابطه مردم ایران و مردم افغانستان را فراتر از همسایگی و کاملاً برادرانه دانست.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی، تولیت آستان قدس رضوی در ششمین روز از ماه مبارک رمضان در دیدار با جمعی از خانواده‌های شهدای فاطمیون، تعدادی از علما، اساتید، طلاب، فعالان فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای افغانستان اظهار کرد: ما همواره مردم افغانستان را به سخت‌کوشی، صبوری و قناعت شناخته‌ایم و این روحیات وقتی به شکل جمعی درمی‌آید بسیار قیمتی است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی تأکید کرد: رابطه مردم ایران و مردم افغانستان فراتر از همسایگی، و کاملاً برادرانه است.
وی بابیان اینکه افغانستانی‌ها در عین اینکه صبور و قانع هستند، اما هیچ‌گاه اشغالگری و استعمار را تحمل نکرده‌اند و هیچ اشغالگری نتوانسته در افغانستان بماند، ابراز کرد: جمهوری اسلامی ایران نیز در این مقاومت، در کنار برادران افغانستانی خود بود.
تولیت آستان قدس رضوی یادآور شد: روحیه سلحشورانه فاطمیون در دفاع از حرم و حریم اهل‌بیت علیهم‌السلام، برخاسته از همین روحیه مجاهدانه افغانستانی‌ها در مبارزه با ظلم و اشغالگری و ریشه‌دار در ارادت آنان به اسلام و اهل‌بیت علیهم‌السلام است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی با اشاره به اینکه حمایت از مهاجران افغانستانی وظیفه انسانی و دینی است، ابراز کرد: در این زمینه دستور مهم رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر ثبت‌نام از دانش آموزان افغانستانی یک الگوی واضح عملی است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/97465/اظهارات-تولیت-آستان-قدس-درباره-رابطه-مردم-ایران-و-افغانستان
بستن   چاپ