اخبار محرمانه
واکنش امیر خانزادی به حضور آمریکایی‌ها در خلیج‌ فارس
دوشنبه 23 ارديبهشت 1398 - 09:12:07
اخبار محرمانه - ایسنا / فرمانده نیروی دریایی ارتش با تأکید بر این که حضور آمریکایی‌ها در خلیج‌ فارس یک حضور نمایشی و بی‌فایده است، خطاب به کشورهای حوزه خلیج‌ فارس عنوان کرد: حضور آمریکایی‌ها در منطقه خلیج‌ فارس به پایان رسیده و باید منطقه را ترک کنند.
به گزارش ایسنا منطقه خلیج فارس، امیر دریادار حسین خانزادی در حاشیه برگزاری محفل انس با قرآن منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش در جمع خبرنگاران افزود: مقام معظم رهبری می‌فرمایند که سه مشخصه ایمان، شجاعت و دانش در نیروهای مسلح بارز است که باید ترتیب آن رعایت شود. اگر ایمان در مجموعه نیروهای مسلح نباشد در مقابل جبهه دشمنان و ابزارهای مادی چشم پرکنی که آنها آورده‌اند دچار رعب و وحشت می‌شود. ایمان باید نشأت‌گرفته از آموزه‌های دینی و انقلابی باشد و به همین خاطر بر برگزاری محافل انس با قرآن تأکید داریم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به این که اگر قرار است یک جوان با شتاب و انتظارات مقام معظم رهبری گام دوم انقلاب اسلامی را به جلو ببرد و تمدن اسلامی بر پایه آموزه‌های دینی برقرار کند، یکی از موضوعات مهم و کلیدی معنویت است، اضافه کرد: معنویت به این حرکت سلامت و شتاب برای جلوگیری از هرگونه انحراف می‌دهد.
وی با بیان این که در راستای تقویت معنویت در مجموعه نیروهای مسلح چند گام اساسی برداشته شد، عنوان کرد: توجه به مراکز آموزش نیروهای پایه نیز به‌عنوان گام آغازین و کلیدی است و اگر امروز به مراکز آموزشی ما وارد شوید نمایشی جدی از معنویت دیده خواهد شد.
امیر دریادار خانزادی با اشاره به این که طرح مصباح با تمرکز بر معنویت برای نیروهای وظیفه و خانواده و پرسنل نیروهای مسلح را شامل می‌شود، اظهار کرد: از مأموریت‌های مهم و خطیر عقیدتی سیاسی ارتش حرکت در راستای ارتقای بینش دینی و سیاسی، ارائه آموزش‌های مکتبی برای کارکنان و ترویج فرهنگ انقلابی برای خانواده‌ها و نقش پررنگ روابط عمومی در انعکاس فعالیت‌ها و مأموریت‌های این نیرو است.
وی در ادامه در خصوص حضور ناوهای آمریکایی در منطقه خلیج فارس خاطرنشان کرد: نمی‌دانم چرا حضور این ناوگروه مورد توجه قرار گرفته است. طی این چهل سال انقلاب اسلامی همواره این اشرار و شیطان را در اطراف خودمان داشته‌ایم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان این که ویژگی کشوری با مرزهای جهانی این است که در مجاورت فرصت‌ها و تهدیدها قرار می‌گیرد، ابراز کرد: جمهوری اسلامی ایران تنها نظامی است که در تمامی دنیا پنجه در برابر پنجه استکبار انداخته و به‌هیچ‌وجه از سیاست‌های استکبار تبعیت نمی‌کند.
وی با اشاره به این که در مقابل حرف زور استکبار می‌ایستیم، افزود: جمهوری اسلامی ایران پایه‌هایش بر اساس آموزه‌های دینی و انقلابی است و همواره مورد آماج تهدیدهای دشمنان بوده ولی هیچ بیمی از آنها نداریم.
امیر دریادار خانزادی با بیان این که در دویست سال گذشته در حدود دو میلیون کیلومتر مربع از خاک ایران جدا شده است اما در چهل سال انقلاب اسلامی ذره‌ای از خاک کشورمان جدا نشده است، تصریح کرد: همچنان بااقتدار ایستاده‌ایم؛ آن هم در شرایطی که تمامی دنیا پشت سر دشمنانمان ایستاده‌اند.
وی اضافه کرد: این که امروز صحبت از اعزام ناوگروه هواپیمابر به خلیج‌فارس می‌شود، حرف جدیدی نیست و آنها در تلاش برای بزرگ کردن سایه جنگ هستند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به این که 29 فروردین 67 را فراموش نمی‌کنیم که ناوشکن سهند و سبلان مورد حمله دشمنانمان قرار گرفتند و امروز منتظر هستیم تا بدهی‌شان را به ما بپردازند، اظهار کرد: حضور آنها در منطقه یک حضور نمایشی و بی‌فایده است و به ملت یاران می‌گویم ما کاملاً آماده‌ایم و این آمادگی مربوط به دیروز و امروز نیست بلکه یک تکلیف است و از آمادگی کامل برخورداریم و این آمادگی ارتباطی به حضور آمریکایی‌ها ندارد و ما آماده‌ایم از مرزهای کشور در برابر هر تهدیدی دفاع کنیم.
وی خطاب به کشورهای منطقه خلیج فارس عنوان کرد: حضور آمریکایی‌ها در منطقه خلیج فارس به پایان رسیده و باید منطقه را ترک کنند و آن کشورهایی که تا امروز به مکمل‌های قدرتی چون آمریکایی‌ها دلداده‌اند باید این خلأ را پر کنند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش راهکار پر کردن این خلأ را دادن دست مودت با کشورهای منطقه و شکل گرفتن همکاری منطقه‌ای برای جلوگیری از روندهای نامطلوب دشمنان و ایجاد روندهای مطلوب برای افزایش قدرت منطقه‌ای دانست و اضافه کرد: در آینده‌ای نزدیک این امر رخ خواهد داد و شکی در آن نیست.
امیر دریادار خانزادی با بیان این که برای نه‌تنها اقیانوس اطلس بلکه برای تمامی اقیانوس‌هایی که نیاز باشد پرچم جمهوری اسلامی ایران بر ناوشکن‌های تماماً ایرانی به اهتزاز دربیاید، آمادگی کامل داریم و در انتظار فرمان هستیم، ابراز کرد: در گام دوم انگشت نسل انقلاب بر روی ماشه است، شاید جوانان به‌اندازه ما نیز باحوصله نباشند و دشمنان باید به این نکته واقف باشند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/97474/واکنش-امیر-خانزادی-به-حضور-آمریکایی‌ها-در-خلیج‌-فارس
بستن   چاپ