اخبار محرمانه
روایت ایرنا از تجمع دانشجویان دانشگاه تهران
دوشنبه 23 ارديبهشت 1398 - 21:01:40
اخبار محرمانه - ایرنا / جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران روز دوشنبه در اعتراض به ضوابط جدید پوششی که مسئولان این دانشگاه طی دستورالعملی رعایت آن را الزامی اعلام کرده بودند، در محوطه داخلی دانشگاه تجمع کردند.
به گزارش ایرنا، تعدادی از دانشجویان دانشگاه تهران که شمار آنان تا یکصد و پنجاه تن بر آورد می‌شد ظهر امروز ابتدا مقابل دانشکده فنی و سپس در پردیس هنر‌های زیبا این دانشگاه در واکنش به آنچه که آن را پوشش اجباری خواندند، تجمع کرده و شعار‌هایی سر دادند.
پس از تجمع این گروه از دانشجویان که در مخالفت با درخواست اجرای ضوابط کامل پوشش دانشجویان دختر در محوطه دانشگاه برپا شد گروهی از دانشجویان دانشگاه نیز در حمایت از دستورالعمل صادره دانشگاه و مخالفت با دانشجویان معترض، تجمع کردند.
برپایه این گزارش، فضای داخلی محوطه دانشگاه در پی مشاجره دو گروه از دانشجویان مخالف و موافق این دستورالعمل که بعضا با شعار‌های دو طرف علیه یکدیگر همراه بود، برای لحظاتی ملتهب شد.
دانشجویان مخالف دستورالعمل پوشش اجباری می‌گویند که پوشش کنونی آنان مغایر با قوانین کشور نیست و در کلاس درس و محیط دانشگاه نیز با همان پوششی حاضر می‌شوند که در سطح شهر و جامعه حضور می‌یابند.
یکی از این دانشجویان گفت: پوشش ما بر خلاف قوانین موجود در کشور نیست.
این گروه از دانشجویان معترض هنگامی که مقابل دانشکده فنی دانشگاه تهران تجمع کرده بودند، معاون فرهنگی دانشگاه با حضور در میان دانشجویان از آن‌ها خواست تا برای بیان مطالبات خود به سالن آمفی تئاتر پردیس هنر‌های زیبا بروند.
در ادامه توافق شد نمایندگانی از دو گروه مخالف و موافق دستورالعمل جدید دانشگاه در سالن آمفی تئاتر بیانیه خود را قرائت کنند که دانشجویان پس از قرائت بیانیه‌هایی خود، سالن را ترک کردند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/97563/روایت-ایرنا-از-تجمع-دانشجویان-دانشگاه-تهران
بستن   چاپ