اخبار محرمانه
ایزدی: آمریکا به دنبال مذاکره نیست
دوشنبه 23 ارديبهشت 1398 - 21:24:17
اخبار محرمانه - فارس / کارشناس مسائل آمریکا با بیان اینکه آمریکا به دنبال مذاکره نیست و آمادگی آن را ندارند، گفت: سخن گفتن از دوگانه مذاکره-جنگ به معنای بازی در زمین طرف مقابل است.
فواد ایزدی کارشناس مسائل سیاسی عصر امروز(دوشنبه 23 اردیبهشت) در نشست نمایندگان ادوار جبهه مردمی نیروهای انقلاب، گفت: سوال مهمی که وجود دارد این است که آیا آمریکا علاقه مند مذاکره با ایران است یا نه.
وی با بیان اینکه گاهی در داخل کشور در رابطه با پاسخ این سوال اشتباه می‌شود، تصریح کرد: معنای مذاکره، بده- بستان است. لازم هم نیست این بده- بستان، پنجاه پنجاه باشد تا بشود اسمش را مذاکره گذاشت. مثل برجام که طرف مقابل خیلی چیزها برد اما ما کم‌تر؛ ولی در هر صورت مذاکره بود.
ایزدی ادامه داد: علاوه بر مذاکره، اقدامی تحت عنوان تلفن زدن وجود دارد که این هم با مذاکره فرق می‌کند. زنگ‌زدن لزوما به معنای مذاکره نیست. کلمه دیگری به نام صحبت کردن است که در نگاه آمریکایی‌ها این هم به‌معنای مذاکره نیست.
کارشناس مسائل آمریکا با بیان اینکه عادت آمریکایی‌ها این است که وقتی با کشوری مشکل دارند او را صدا می‌زنند و حرف‌هایشان را دیکته می‌کنند، گفت: این ناشی از خوی استکباری آن‌ها است؛ خطری که در جامعه وجود دارد و صداوسیما به آن دامن می‌زند این است که دوگانه مذاکره- جنگ را مطرح می‌کنند. سخن از این دوگانه به معنای بازی در زمین طرف مقابل است.
وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها آمادگی مذاکره ندارند، گفت: ترامپ آمادگی دیدار با روحانی را دارد مثل دیدار با رهبر کره شمالی، چرا که یک فرد خودشیفته است و می‌خواهد کارهایی که قبلی‌ها انجام نداده را بنام خود ثبت کند، اما به دنبال مذاکره نیست.
ادامه دارد...

http://www.SecretNews.ir/fa/News/97594/ایزدی--آمریکا-به-دنبال-مذاکره-نیست
بستن   چاپ