اخبار محرمانه
ظریف به هند می‌رود
دوشنبه 23 ارديبهشت 1398 - 21:26:28
اخبار محرمانه - ایرنا / «محمد جواد ظریف» عصر امروز دوشنبه به منظور دیدار و گفت وگو با مقامات هندی عازم دهلی نو می شود.
به گزارش اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف که به منظور دیدار و گفت و گو عازم ترکمنستان شده است، امشب راهی دهلی نو می شود تا با مقامات هندی درخصوص مسائل فیمابین تبادل نظر کند.
وزیر امور خارجه دی ماه سال گذشته هم به منظور شرکت در نشست بین المللی رایسینا به دهلی نو سفر کرد و علاوه بر سخنرانی در این نشست با مقامات هندی درخصوص راه های توسعه روابط دو کشور گفت و گو کرد.
رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان که از روز گذشته در عشق آباد پایتخت ترکمنستان حضور دارد، امروز دوشنبه با رشید مردوف همتای ترکمنستانی خود و قربان قلی بردی محد اف رئیس جمهور این کشور درباره روابط دوجانبه و همکاری های منطقه ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر کرد.
همکاری در مجامع و سازمان های بین المللی، مسائل منطقه ای بویژه در خصوص افغانستان، برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، سفر رئیس جمهور ترکمنستان به ایران، همکاری های ترانزیتی و ریلی، همکاری در حوزه انرژی و برق، اتباع زندانی در دو کشور و دریای خزر از جمله موضوعات و محورهای گفت وگوهای ظریف در عشق آباد بود.
امروز همچنین نشست مشترک هیئت های رسمی ایران و ترکمنستان به ریاست وزیران خارجه دو کشور و با حضور نمایندگان وزارت خانه های نفت، راه و نیرو از ایران و بخش های ذیربط ترکمنستانی در محل وزارت خارجه این کشور برگزار شد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/97598/ظریف-به-هند-می‌رود
بستن   چاپ