اخبار محرمانه
دیلی اکسپرس: "ابوبکر بغدادی" در لیبی زندگی می‌کند
دوشنبه 23 ارديبهشت 1398 - 22:21:22
اخبار محرمانه - ابنا / روزنامه «دیلی اکسپرس» اعلام کرد: انگلیس و دولت های غربی به دنبال سرکرده گروه تروریستی داعش در لیبی هستند.
یک روزنامه انگلیسی اعلام کرد: پس از انتشار اخباری مبنی بر حضور «ابوبکر بغدادی» در لیبی، انگلیس و دولت های غربی به دنبال سرکرده گروه تروریستی داعش در این کشور هستند.
«دیلی اکسپرس» نوشت: نیروهای ائتلاف بین المللی ضد داعش در ماه فوریه رد بغدادی را در سوریه زمانی که از شهرک باغوز فرار می کرد، گم کردند.
این روزنامه افزوده است: اطلاعات ما مبنی بر حضور ابوبکر بغدادی در لیبی از طریق یک منبع موثق است اما باید در این باره بیشتر تحقیق کرد.
گفتنی است ابوبکر البغدادی چهارمین سرکرده گروهک تروریستی داعش است. وی پس از «ابومصعب زرقاوی» که در سال 2006 میلادی کشته شد و «ابوحمزه مهاجر» و «ابوعمر البغدادی»، که وی نیز سال 2010 در حمله هوایی آمریکایی ها از پای در آمد، سرکرده این گروه تروریستی شد.
نام واقعی البغدادی 48 ساله که متولد شهر سامراست، ابودعاء یا الکرار ابرهیم ابن عواد الهاشمی القریشی است.
وی فعالیت خود را با عضویت در گروهک تروریستی القاعده در عراق آغاز کرد و در سال 2010 به دستور اسامه بن لادن سرکرده پیشین القاعده که به دست آمریکایی ها کشته شد، به عنوان سرکرده این گروه درعراق منصوب شد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/97679/دیلی-اکسپرس--"ابوبکر-بغدادی"-در-لیبی-زندگی-می‌کند
بستن   چاپ