اخبار محرمانه
«گوایدو» خواستار حمایت نظامی آمریکا شد
دوشنبه 23 ارديبهشت 1398 - 22:24:16
اخبار محرمانه - مهر / سرکرده شورشیان مورد حمایت آمریکا در ونزوئلا خواستار حمایت نظامی آمریکا شد.
به گزارش اسپوتنیک، خوان گوایدو سرکرده شورشیان مورد حمایت آمریکا در ونزوئلا امروز دوشنبه در نامه‌ای که توسط نماینده اش منتشر شده، خواستار حمایت نظامی آمریکا شد.
در نامه مذکور در این خصوص ادعا شده است: از برنامه ریزی راهبردی و عملیاتی استقبال می‌کنیم تا از این طریق بتوانیم به تعهدات قانون اساسی مان در برابر مردم ونزوئلا در راستای کاهش آلام آن‌ها و بازگرداندن دموکراسی عمل کنیم.
گوایدو در حالی به سراغ پنتاگون رفته که به نوشته رسانه‌های آمریکایی پس از شکست نقشه کودتای 2 هفته قبل در این کشور، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از دولت این کشور خواسته تا با احتیاط بیشتری در خصوص ونزوئلا اقدام کند.
در خصوص توطئه‌های آمریکا برای ونزوئلا، نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا پیشتر در سخنانی فاش کرد که ژنرال «مانوئل ریکاردو کرستوفر فیگوئرا» مدیرکل سابق سرویس اطلاعات ملی ونزوئلا (SEBIN) جاسوس سازمان سیا متعلق به آمریکا بوده و از حدود یک سال پیش در استخدام این نهاد جاسوسی آمریکایی بوده است.
رئیس جمهوری ونزوئلا درباره کودتای نافرجام 30 آوریل نیز گفته بود: تحقیقات و بازجویی‌ها نشان داد که نیروی محرکه پشت این کودتا ژنرال فیگوئرا بوده و این کار را به درخواست واشنگتن انجام داده است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/97683/«گوایدو»-خواستار-حمایت-نظامی-آمریکا-شد
بستن   چاپ