اخبار محرمانه
غربی‌ها به دنبال ابوبکر بغدادی در شمال آفریقا
دوشنبه 23 ارديبهشت 1398 - 22:26:17
اخبار محرمانه - باشگاه خبرنگاران / روزنامه دیلی اکسپرس از تلاش دستگاه‌های اطلاعاتی غربی برای یافتن سرکرده گروه تروریستی داعش در خارج از عراق و سوریه خبر داد.
پایگاه اینترنتی روزنامه دیلی اکسپرس چاپ لندن در گزارشی اعلام کرد ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش احتمالا پس از تضعیف این گروه تروریستی در سوریه و عراق در لیبی پنهان شده است و به همین منظور، نیروی هوایی پادشاهی انگلیس هم اکنون در حال جستجو برای یافتن وی در شمال آفریقاست.
طبق این گزارش، جنگنده‌های نیروی هوایی انگلیس در کنار هواپیما‌های ارتش ایتالیا و آمریکا به منظور یافتن (ای‌بی‌بی) پروازهایی داشته‌اند؛ اسم رمزی که برای شناسایی بغدادی به عنوان هدف استفاده می‌شود. طبق گزارش دیلی اکسپرس هر کسی که سرکرده داعش را به قتل برساند و یا بازداشت کند، 25 میلیون دلار (معادل 19 میلیون یورو) به عنوان پاداش دریافت خواهد کرد.
در گزارش دیلی اکسپرس همچنین آمده: جنگنده‌های نیروی هوایی انگلیس از منطقه وادینگتون در شرق انگلیس به منظور جمع آوری داده‌های اطلاعاتی از افراد و گروه‌هایی که ممکن است سرکرده 48 ساله داعش را حمایت کرده باشند، فرستاده شده اند.
طبق این گزارش، مقامات انگلیس مدعی هستند اطلاعات موثقی در دست دارند که نشان می‌دهد سرکرده داعش از منطقه باغوز در شرق سوریه فرار کرده و به لیبی رفته است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/97689/غربی‌ها-به-دنبال-ابوبکر-بغدادی-در-شمال-آفریقا
بستن   چاپ