اخبار محرمانه
"فکر بکر" مودی کار دستش داد!
دوشنبه 23 ارديبهشت 1398 - 22:26:42
اخبار محرمانه - ایسنا / اظهارات اخیر نخست وزیر هند درباره حمله هوایی به بالاکوت پاکستان و اینکه با وجود وضعیت بد هوا شخصاً دستور این حمله را صادر کرده، تمسخر او از سوی مخاطبان در فضای مجازی را به دنبال داشته است.
نارندرا مودی، نخست وزیر هند در گفتگو با یک شبکه تلویزیونی هند اظهار کرد، باران سنگین شب 25 فوریه برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای حملات 26 فوریه را پیچیده کرد و حتی موجب شد که برنامه‌ریزهای نظامی برنامه‌ریزی مجدد این عملیات را در نظر بگیرند.
وی افزود: کارشناسان به حملات هوایی دیگری فکر می‌کردند اما من گفتم ابر و باران سنگین پوششی برای ما و به نفعمان است. شاید به این وسیله بتوانیم از رادار فرار کنیم. این "فکر بکر" من بود من گفتم به نفعمان است همه گیج شده بودند، درنهایت من بودم که گفتم ابرها پوششی برای ماست لطفا کارتان را ادامه دهید.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، مودی در این اظهارات گفت: در حدود ساعت 1:30 نیمه شب عملیات را آغاز کردیم. در ساعت 2:55 عملیات تکمیل شد. ساعت 3:20 گزارش حمله هوایی را دریافت کردم. در آب و هوا آنقدر تحرک وجود داشت که پاکستان گیج شده بود.
دیویا اسپاندانا، مدیر رسانه‌ای حزب اپوزیسیون اصلی هند در پیامی توییتری این سخنان مودی را به سخره گرفت و اظهار کرد، چندین دهه است که "چه هوا ابری باشد، چه نباشد" برای شناسایی هواپیماها از رادار استفاده می‌شود.
برخی دیگر از کاربران فضای مجازی از جمله مخالفان نخست وزیر هند در انتخابات این کشور اظهار کردند که عدم آگاهی آشکار او درباره چگونگی عملکرد تکنولوژی رادارها یک خطر امنیت ملی بزرگ است.
دیگر کاربران نیز با تمسخر او در اظهاراتی کنایه‌آمیز اظهار کردند، گفته‌های این "دانشمند ابرشناسی بخش مهمی از اطلاعات فنی است که در برنامه‌ریزی برای حملات هوایی آینده حیاتی خواهد بود!"
برخی دیگر نیز گفتند، شاید مودی چیزی مصرف کرده و در "هپروت" بوده که چنین حرفی زده است.
آنان همچنین هشتگ "پوشش ابری کامل" را ایجاد کردند که به سرعت در میان کاربران هندی توییتر رواج یافت.
هند روز 26 فوریه حمله‌ای هوایی علیه گروه تروریستی جیش محمد در بالاکوت پاکستان انجام داد. این عملیات یک روز پس از کشته شدن 40 سرباز هندی در عملیات انتحاری این گروه در پولماوا انجام شد .

http://www.SecretNews.ir/fa/News/97691/"فکر-بکر"-مودی-کار-دستش-داد!
بستن   چاپ