اخبار محرمانه
آرزوی یکی از سرکردگان سابق القاعده
دوشنبه 23 ارديبهشت 1398 - 22:27:07
اخبار محرمانه - ایسنا / یک سعودی که قبلا از سرکردگان القاعده بود، آرزو کرد "انقلابی" که امروز محمد بن سلمان آن را هدایت می‌کند، 20 سال پیش رخ داده بود.
علی القفعسی، رئیس سابق شورای نظامی القاعده در مصاحبه با برنامه "اللیمون" که از شبکه ماهواره‌ای روتانا پخش می‌شود، گفت: امروز "انقلابی" به دست محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی رخ داده که ای کاش در زمان من رخ می‌داد تا امروز در اینجایی که هستم، نبودم.
وی در این راستا ادامه داد: امروز جوانان فریب خورده قربانی خطابه‌های دینی‌ هستند، نوارهای صوتی که ما را تحریک و ترغیب می‌کرد امروز ممنوع هستند. کسانی که ما را دیروز تشویق می‌کردند امروز از ما انتقاد می‌کنند. کسانی که از آنها تاثیر گرفته می‌شد نظیر سلمان العوده، عایض القرنی، سعد البریک و سفر الحوالی امروز گفته می‌شود که خطابه‌هایشان مملو از نکات منفی علیه کشور بوده است.
القفعسی با اشاره به توبه خود می‌گوید: من از انقلاب ولیعهد استقبال می‌کنم، ما در یک بیداری واقعی به سر می‌بریم، من مطمئن هستم که فرزند من در امنیت خواهد بود. کشور و بیعت او را مورد آموزش قرار می‌دهند زیرا ما آموزش را از او محروم کردیم.
او که در حال گذران دوره محکومیت خود است و زمانی به عنوان رئیس شورای نظامی القاعده شناخته می‌شد از وجود مشکلات خود و اینکه قربانی سخنرانی‌های جریان بیداری بوده و همین باعث شد به خدمت القاعده درآید، پرده برداشت.
او که در سال 2003 خود را تسلیم مقامات سعودی کرد از فصول گرایشش به افراط‌گرایی و پیوستن به القاعده صحبت کرد و گفت، در سال 1998 به افغانستان سفر کرد و با بن لادن دیدار کرد.
این رهبر سابق القاعده فاش کرد: رهبر القاعده در آن زمان طرح این گروه را بازگو کرد و بعد از آن برای ما روشن شد این طرح در حال انسجام یافتن است. بن لادن قصد داشت دولت اسلامی از یمن تا عربستان و فراتر از مرزهای این دو کشور را تشکیل دهد.
این رهبر سابق القاعده افزود: ما از افغانستان فرار کردیم اما فعالیت هنوز وجود دارد. کسی که بتواند در هر جایی فعالیت کند پس باید فعالیت کند. بعد از افغانستان به سوریه و از آنجا من به عربستان برگشتم. من از سوی خالد شیخ محمد به تشکیل باندی با هدف عملیات ربودن و قتل مکلف شدم. ما ماهیانه یک میلیون ریال برای اسامه بن لادن می‌فرستادیم که پاکستانی‌هایی که برای حج عمره می‌آمدند پول را به او می‌رساندند. یوسف العییری مسؤول مالی و رسانه‌ای القاعده بود.
این عضو سابق القاعده به حملات 11 سپتامبر اشاره و اذعان کرد از این حمله مطلع بوده و مجریان آن حمله دوستانش بودند و او به دلیل اختلافش با آنها قبل از عملیات به کشور بازگشت و حملات هفت ماه بعد از بازگشت او رخ داد.
الفقعسی درباره روابط بن لادن با شبکه الجزیره گفت: روابط میان اسامه بن لادن و شبکه الجزیره قطر تنها در اهداف همسو بود و فعالیت مشترکی نداشتند. هر دو خواهان برهم زدن امنیت کشورهای عربی بودند و عربستان اولین هدف بود.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/97693/آرزوی-یکی-از-سرکردگان-سابق-القاعده
بستن   چاپ