اخبار محرمانه
کشتی توقیفی کره شمالی به آمریکا منتقل شد
دوشنبه 23 ارديبهشت 1398 - 22:35:17
اخبار محرمانه - ایسنا / کشتی باری کره شمالی که به ظن نقض تحریم‌های بین‌المللی توقیف شده بود وارد بندر پاگو پاگو ساموآی آمریکا شد تا مورد بازرسی قرار گیرد.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مدیر ارتباطات گارد ساحلی آمریکا گفته است: کشتی باری "وایز آنست" کره شمالی پس از طی سفری سه هفته‌ای از اندونزی در بندر "پاگو پاگو"، در ساموآ آمریکا پهلو گرفت و با توجه به ظن این مساله که این کشتی باری تحریم‌های بین المللی را نقض کرده، توقیف شد.
مقام‌های اندونزی نیز این کشتی باری را در آوریل 2018 متوقف کرده بودند. وزارت دادگستری آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که آمریکا این کشتی باری را توقیف کرده است.
این مقام گارد ساحلی آمریکا در پاسخ به این سوال که این کشتی باری تا چه زمانی در ساموآ می‌ماند، گفت: با توجه به تحقیقاتی که در حال انجام است، این کشتی باری در این منطقه می‌ماند و با انجام تحقیقات، این کشتی حرکت داده خواهد شد. اما مقصد بعدی معلوم نیست. می‌دانیم که وزارت دادگستری آمریکا هر چه سریع‌تر این تحقیقات را انجام می‌دهد. البته نمی‌دانم که چه تعداد از گارد ساحلی آمریکا یا افراد دیگر از آژانس‌های فدرال به ساموآ رفته اند تا این تحقیقات را انجام دهند.
مقام‌های آمریکایی چند ساعت پس از شلیک دو موشک کوتاه برد توسط پیونگ یانگ خبر توقیف این کشتی باری را اعلام کردند .

http://www.SecretNews.ir/fa/News/97711/کشتی-توقیفی-کره-شمالی-به-آمریکا-منتقل-شد
بستن   چاپ