اخبار محرمانه
وقتی پنتاگون بودجه آواکس را کِش می‌رود
دوشنبه 23 ارديبهشت 1398 - 22:39:44
اخبار محرمانه - ایسنا / روزنامه واشنگتن پست آمریکا نوشت، براساس یک سند متعلق به وزارت دفاع آمریکا پنتاگون مبلغ 1.5 میلیارد دلاری که به پروژه ساخت دیوار در مرز جنوبی آمریکا اختصاص داده را با برداشتن بودجه مربوط به برنامه‌های مرتبط با نسل جدید موشک بالستیک قاره‌پیمای هسته‌ای آمریکا و همچنین بودجه مربوط به برنامه هواپیماهای شناسایی آواکس تامین کرده است.
به گزارش روزنامه واشنگتن پست، این سند جزئیاتی را درباره برنامه دولت آمریکا برای ساخت حدوداً 80 مایل دیگر از دیوار در مرز با مکزیک با استفاده از بودجه دیگر برنامه‌های وزارت دفاع فاش می‌سازد.
این محتوای این سند می‌تواند صحبت اخیر پاتریک شاناهان، وزیر دفاع موقت آمریکا مبنی بر عدم ایجاد هر گونه تأثیر مفی بر آمادگی نظامی ارتش از بابت اختصاص دادن این بودجه‌ها برای ساخت دیوار را نقض کند.
مقامات دولت آمریکا پیشتر همچنین گفته‌اند، این پولی که برنامه‌اش تغییر پیدا کرده، همچنین ممکن است برای دیگر پروژه‌های معطل مانده ارتش اختصاص داده شود.
در این سند آمده است: وزارت دفاع آمریکا به دقت بودجه‌هایی را که هدف تغییر برنامه قرار می‌گیرند انتخاب می‌کند که شامل منابع اضافی یا منابعی که زودتر از زمان نیاز در نظر گرفته شده‌اند بوده و قرار نیست تأثیری مخرب بر آمادگی ارتش داشته باشد.
با این حال اقدام وزارت دفاع آمریکا در تغییر برنامه بودجه‌ها به منظور برداشتن بودجه‌های مربوط به بخش‌های دیگر و اختصاص دادن آنها به ساخت دیوار مرزی، باعث خشم قانونگذاران دموکرات شد و این قانونگذاران دولت را متهم به دور زدن اختیار کنگره برای عمل به یک وعده انتخاباتی مطرح شده از سوی ترامپ کردند.
با این حال مقامات وزارت دفاع آمریکا ارقام دقیق مربوط به این که از هر برنامه چقدر پول قرار است برداشته شود ارائه نکردند.
پنتاگون روز جمعه در بیانیه‌ای گفت: این بودجه از انواع منابع نظیر منابع مربوط به پس انداز هزینه‌ها، تغییرات برنامه‌ای و بازبینی در نیازها برداشت می‌شود.
این مبلغ 1.5 میلیارد دلاری علاوه بر یک مبلغ حدوداً یک میلیاردی دلاری است که پنتاگون در ماه مارس از بودجه پرسنل نیروی زمینی برداشته و به برنامه ساخت دیوار اختصاص داد.
همچنین مبلغ 3.6 میلیارد دلار بودجه پروژه‌های ساخت وساز نظامی نیز از سوی وزارت دفاع برای ساخت دیگر بخشهای دیوار در نظر گرفته شده است.
در سند مذکور مشخص شده که یکی از برنامه‌های که بودجه آن برداشت می‌شود مربوط به برنامه موشک بالستیک Minuteman III است که طبق اعلام نیروی هوایی باید زیرساختهای زمینی فرسوده آن به روز رسانی شود.
همچنین برنامه به روز رسانی مرکز کنترل این موشک‌ها نیز تاخیری جزئی خواهد داشت تا پنتاگون میزانی از بودجه آن را برای دیوار بردارد.
در عین حال طبق این سند پنتاگون بخشی از بودجه مربوط به برنامه هواپیماهای شناسایی آواکس را برای ساخت این دیوار برمی‌دارد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/97721/وقتی-پنتاگون-بودجه-آواکس-را-کِش-می‌رود
بستن   چاپ