اخبار محرمانه
اولین گزارش نقض حقوق بشر توسط آمریکا در ایران
سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 - 09:28:57
اخبار محرمانه - تسنیم / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس از قرائت گزارش نهایی این کمیسیون درباره حقوق بشر آمریکایی در مجلس خبر داد.
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به برنامه‌های مجلس برای مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا علیه ایران، گفت: ما در کمیسیون امنیت ملی مجلس، 15 طرح را برای مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا در دستورکار داریم که اولین گزارش آن شامل نقض حقوق بشر توسط آمریکا، چه در داخل و چه خارج این کشور است.
وی افزود: این گزارش در کمیسیون امنیت ملی تصویب شده که آن جهت قرائت در صحن مجلس، تقدیم هیئت‌رئیسه پارلمان کرده‌ایم، برای اولین بار است که در ایران گزارش نقض حقوق بشر توسط آمریکا تهیه و تدوین شده است.
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه قرار است گزارش این کمیسیون درباره مستندات نقض حقوق بشر آمریکا به صورت سالانه در مجلس تهیه و قرائت شود، افزود: این گزارش با همکاری دستگاه‌های مختلف، از جمله مرکز پژوهش‌‌های مجلس تهیه شده است.
فلاحت‌پیشه با اشاره به بخشی از جزئیات گزارش مجلس درباره وضعیت حقوق بشر آمریکایی، گفت: این گزارش در حوزه‌های مختلف، نظامی، سایبری، وضعیت زندانیان در داخل آمریکا و جنگ‌های نیابتی که آمریکا در آنها حضور داشته و حتی دخالت در امور داخلی کشورها تهیه و تنظیم شده است.
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: متن کامل گزارش وضعیت حقوق بشر آمریکا تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس شده و خلاصه‌ای از آن هفته آینده در صحن پارلمان قرائت خواهد شد، البته ضمیمه آن به وزارت امور خارجه ارسال می‌شود.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/97882/اولین-گزارش-نقض-حقوق-بشر-توسط-آمریکا-در-ایران
بستن   چاپ