اخبار محرمانه
درخواست اتحادیه اروپا از آمریکا درباره ایران
سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 - 09:30:09
اخبار محرمانه - فارس / وزیران خارجه اتحادیه اروپا از وزیر امور خارجه آمریکا خواستند تا واشنگتن از هرگونه افزایش تنش با ایران خودداری کند.
«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه و پس از دیدار با «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران حاضر شد.
وی در این کنفرانس خبری و پس از پایان دیدار وزیران خارجه اتحادیه اروپا که با حضور پامپئو برگزار شد گفت که وزیران اتحادیه اروپا از پامپئو خواسته‌اند تا آمریکا از هرگونه افزایش تنش با ایران خودداری کند.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پاسخ به این سوال که آیا وزیر خارجه آمریکا در دیدار با همتایان اروپایی از آنها خواسته ایران را مجاب کنند با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا تماس بگیرد، گفت:« پامپئو چنین درخواستی مطرح نکرده است.»
وی افزود: «نشنیدم در این جلسه چنین درخواستی مطرح شود. اتحادیه اروپا همیشه دیگران را به گفت‌وگو و تعامل دیپلماتیک ترغیب می‌کند. این همیشه تعهد ما بوده؛ رویه‌ای است که از جمله با خود ایران در پیش گرفته‌ایم؛ از هر فرصتی برای گفت‌وگو حمایت می‌کنیم.»
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه گفت: «مایک پامپئو به صراحت از ما -نه فقط از من بلکه از سایر وزرای اتحادیه اروپا هم- شنید که در شرایط حساس و مهمی قرار داریم و مسئولانه‌ترین رویکردی که باید اتخاذ کرد، خویشتنداری حداکثری و دوری‌گزینی از هر نوع تشدید تنش در زمینه نظامی است.»
پامپئو: هدفمان جنگ نیست و فقط می‌خواهیم ایران رفتارش را تغییر دهد
در همین حال «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا بامداد سه‌شنبه در سخنانی مدعی شد هر آنچه که ایران انجام داده در زمان حضور آمریکا در توافق هسته‌ای بوده و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا مصمم است تا ایران را مجبور کند این رفتار را تغییر دهد.
به گزارش اسکای‌نیوز، وی در ادامه ادعاهایش گفت: «ایران بزرگترین بی ثبات کننده ثبات خاورمیانه بوده و هدف ما اصلاح این وضعیت است.»
پامپئو مدعی شد: «علمیات تروریستی ایران و آزمایش موشک‌های بالستیک این کشور افزایش یافته و رفتارهای خبیثی را با استفاده از گروه‌هایی همانندحوثی‌ها و حزب‌الله انجام می‌دهد.»
وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که واشنگتن به دنبال جنگ با ایران نبوده و هدفش تغییر رفتار رهبران ایران است.
شورای عالی امنیت ملی ایران روز چهارشنبه (18 اردیبهشت‌ماه) در بیانیه‌ای اعلام کرد قصد دارد «در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران، و در اعمال حقوق خود مندرج در بندهای 26 و 36 برجام» برخی اقدامات خود ذیل برجام را متوقف کند
جمهوری اسلامی در این بیانیه که در اولین سالگرد خروج آمریکا از توافق هسته‌ای صادر شده به کشورهای باقی‌مانده در برجام 60 روز فرصت داده برای اجرای تعهدات خود به ویژه در حوزه‌های بانکی و نفتی اقدام کنند.
این بیانیه همچنین هشدار می‌دهد در صورتی که کشورهای گروه 1+4 در ضرب‌الاجل یاد شده به تعهداتشان عمل نکنند، ایران به صورت مرحله به مرحله تعهدات دیگری را متوقف خواهد کرد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/97884/درخواست-اتحادیه-اروپا-از-آمریکا-درباره-ایران
بستن   چاپ