اخبار محرمانه
اهمیت استراتژیک "بندر فجیره" برای امارات
سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 - 17:52:45
آخرین خبر تحلیل
اخبار محرمانه -

برای دیدن این کلیپ لطفا امکان استفاده از جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال نمایید،و از مرورگر خود را بروزرسانی نمایید

k ١٧
١٠
آخرین خبر / بین ساعت 4 تا 7 صبح روز یکشنبه انفجارهای متوالی به 7 تا 10 نفتکش که در بندر فجیره پهلو گرفته بودند آسیب زد. این خبری بود که منابعی در خلیج فارس به شبکه المیادین انتقال دادند. این منابع تاکید کردند که این انفجارها نفتکش های بزرگ میراژ، مرزوقه، مجد، آمیگال و پنج 10 را هدف قرار داده است و پس از آن هلیکوپترهای آمریکایی و فرانسوی بر فراز آسمان منطقه پرواز کرده اند. اما اهمیت استراتژیک بندر فجیره چیست؟
فجیره یکی از بزرگ ترین بنادر دریایی در امارات است، سال 1978 ساخت آن آغاز شده و در سال 1983 از آن بهره برداری شده است. بنادر ابوظبی 27 میلیون دلار برای گسترش این بندر سرمایه گذاری کرده اند تا بتواند در سال 2030 یک میلیون کانتینر نفتی و 700 هزار تن کالا را سالانه انتقال دهد. بندر فجیره جایگاه جهانی امارات در بخش انرژی را تقویت می کند چرا که می تواند ثبات انتقال نفت خام که با گذر از دریای عمان و دریای عرب به سوی بازارهای جهانی می رود را تامین کند. به خصوص اگر تنش هایی در تنگه هرمز و خلیج فارس رخ دهد. از نگاه امارات بندر فجیره راه تنفس و مهمترین بندر این کشور در خارج از منطقه خلیج فارس به شمار می رود. امارات امیدهایی برای بالابردن جایگاه جهانی این بندر دارد و برای بهبود نقش آن در سال های اخیر همواره محدودیت هایی برای بنادر یمنی حدیده، عدن و سقطری ایجاد کرده است.
از این گذشته، در نزدیکی بندر فجیره یک پایگاه نظامی آمریکایی که 1800 نظامی در آن استقرار دارند وجود دارد که وظیفه آن ها پیشتیبانی لجستیک از نیروهای آمریکا در خلیج فارس است.
گفتنی است نیروهای نظامی آمریکا در بندر فجیره برای عدم نشر خبر آتش گرفتن نفتکش ها تلاش کردند تا مانع از افزایش قیمت نفت در پی این حادثه شوند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/97980/اهمیت-استراتژیک-"بندر-فجیره"-برای-امارات
بستن   چاپ