اخبار محرمانه
امارات زیر آتش
سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 - 18:23:53
آخرین خبر تحلیل
اخبار محرمانه -
امارات زیر آتش
k ٢٨
١٦
صبح نو / متن پیش رو در صبح نو منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
شبکه خبری المیادین، ظهر دیروز در خبری کوتاه از انفجار چند نفتکش در بندر فجیره امارات خبر داد؛ هرچند که امارات، ابتدا سعی می کرد این خبر را تکذیب کند اما پس از ساعاتی از این واقعه مجبور به تایید این خبر شد و خبرگزاری امارات اعلام کرد: چهار فروند کشتی تجاری آن در نزدیکی آب‌‌های منطقه‌ای هدف حمله قرار گرفته است.
شبکه المیادین ظهر یکشنبه از وقوع چند انفجار متعدد در بندر نفتی الفجیره امارات خبر داد و نوشت که این اتفاق بامداد دیروز صبح رخ داده است؛ انفجاری که چند کشتی نفتکش اماراتی به صورت پیاپی منفجر و آتش گرفته‌اند.
المیادین اعلام کرد: منابع در خلیج فارس به این شبکه گفتند که انفجارهایی قوی بندر الفجیره را لرزاند. این انفجارها داخل بندر بوده و صدای آن به وضوح شنیده شده است. این منابع به المیادین گفتند: «شاهدان گفته‌اند بالگردهای آمریکایی و فرانسوی بر فراز بندر و در آسمان کل منطقه فجیره به پرواز در آمده و به بازدید از این منطقه پرداختند.
المیادین به نقل این منابع که هویت آنان را فاش نکرد، همچنین اعلام کرد که انفجارها متعلق به تعدادی نفتکش بوده که آتش گرفته و تعداد آن 7 تا 10 نفتکش است.
هرچند که ساعتی پس از انتشار این خبر، خبرگزاری رسمی امارات (وام) ابتدا ، صحت گزارش‌های خبری درباره انفجارهای قوی در بندر فجیره را منکر شد؛ اما پس از اثبات شواهد و قرائن مجبور شد خبر حمله کشتی هایش را تایید کند.
امارات متحده عربی که توان انتشار اخباری مبنی بر شکست را ندارد این‌گونه حوادث را با سرعت تکذیب می‌کند کما اینکه شلیک موشک‌های موفق انصارالله را به نیروگاه جدید هسته‌ای خود در سال گذشته رد کرد. سال گذشته یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن (12 آذر 96) تأسیسات اتمی در حال ساخت امارات عربی متحده در ابوظبی را هدف یک فروند موشک کروز قرار داد که با موفقیت شلیک شد و با دقت به هدف خود در امارات اصابت کرد، اما امارات نیز ساعتی بعد اساساً «شلیک موشک حوثی‌ها» را تکذیب کرد و آن را ادعای یمنی‌ها دانست اما محمد البخیتی از اعضای شورای سیاسی انصارالله ضمن اعلام اینکه شلیک موشک به امارات در راستای دفاع از خود بوده است، گفت، ابوظبی به خاطر خجالت از این موضوع، منکر اصل آن می‌شود.
بندر الفجیره که به دلیل چند انفجار متعدد از دیروز در صدر اخبار رسانه‌های منطقه و جهان قرار گرفته است، بندری نفتی و صنعتی اماراتی‌ها در ساحل دریای عمان به شمار می‌رود. چند سال پیش بود که اماراتی‌ها یک خط لوله انتقال نفت به طول 370 کیلومتر از ابوظبی به این بندر کشیدند تا به زعم خودشان تنگه هرمز را دور بزنند. گفتنی است در سال 2010 میلادی، بیش از
12 هزار کشتی عبوری از تنگه هرمز، برای سوختگیری به بندر فجیره که 40 مایل با مسیر تردد کشتی‌ها فاصله دارد، گسیل می‌شدند.
گفتنی است تا لحظه تنظیم این گزارش هیچ گروه یا کشوری مسوولیت حمله به کشتی های امارات را بر عهده نگرفته است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/98012/امارات-زیر-آتش
بستن   چاپ