اخبار محرمانه
جهش قیمت نفت پس از حمله پهپادی به شاهرگ عربستان
چهارشنبه 25 ارديبهشت 1398 - 13:27:16
اخبار محرمانه - آخرین خبر / مقامات سعودی با بیش از پنج ساعت تأخیر به حمله پهپادی یمن به تأسیسات نفتی خود اذعان و اعلام کردند، پمپاژ نفت این کشور از شرق و به غرب سعودی متوقف شده است و پس از این اتفاق قیمت نفت به 71.29 دلار در هر بشکه افزایش یافت.
توقف پمپاژ نفت
به گزارش فارس، خالد الفالح وزیر نفت عربستان گفت، شرکت آرامکو عملیات پمپاژ نفت در خطوط لوله مذکور را متوقف کرده تا پس از تعمیر خسارت‌های وارد شده به ایستگاه، وضعیت به حالت طبیعی خود بازگردد. وزیر انرژی عربستان تأکید کرد، تولید و صادرات نفت خام این کشور بدون وقفه ادامه پیدا خواهد کرد.
یک منبع نظامی یمنی صبح امروز از حمله به تأسیسات حیاتی در عربستان و در پاسخ به حملات اخیر این کشور به غیرنظامی‌ها در صعده خبر داده بود.
این منبع که هویتش فاش نشد به شبکه یمنی «المسیره» گفت: با هفت پهپاد تأسیسات حیاتی عربستان سعودی هدف قرار داده شد.
همچنین «فهمی الیوسفی» معاون وزیر اطلاع‌رسانی یمن اعلام کرد، عملیاتی که امروز یگان پهپادی ارتش یمن انجام داد تحولی منحصر به فرد بود که چندین پیام داشت؛ مهم‌ترین پیام‌ها این بود «کسانی که جز کلاشینکف، سلاحی در اختیار نداشتند، امروز پهپادهایی می‌سازند که به عمق کشورهای عضو ائتلاف سعودی می‌رسد».
همچنین «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در این خصوص به شبکه الجزیره گفت که این حمله «در چارچوب توسعه دایره هدف‌های سعودی و اماراتی است» تا این دو کشور در سیاست خود (علیه یمن) بازنگری کنند.
جهش قیمت نفت در پی حمله به تاسیسات نفتی عربستان
به گزارش رویترز، پس از اینکه دو ایستگاه پمپاژ نفت متعلق به شرکت آرامکو با پهپاد هدف قرار گرفت، قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت.هر بشکه نفت برنت با 1.06 دلار افزایش 71.29 دلار معامله شد. نفت خام امریکا نیز با 81 سنت افزایش 61.85 دلار به ازای هر بشکه فروخته شد.خالد الفالح، وزیر نفت عربستان به خبرگزاری رسمی این کشور گفت آرامکو پمپاژ نفت در خط لوله شرق-غرب را برای ارزیابی خسارت متوقف کرده است اما تولید و صادرات بدون اختلال ادامه دارد.
عربستان پیشتر اعلام کرده بود 2 نفتکش از میان نفتکش‌های حادثه دیده در بندر فجیره متعلق به عربستان بوده است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/98087/جهش-قیمت-نفت-پس-از-حمله-پهپادی-به-شاهرگ-عربستان
بستن   چاپ