اخبار محرمانه
شکنجه خبرنگار یمنی برای اعتراف‌گیری در امارات
چهارشنبه 25 ارديبهشت 1398 - 13:32:09
اخبار محرمانه - تسنیم / یک خبرنگار یمنی از شکنجه خود در امارات برای اعتراف‌گیری و بازداشت خانواده اش در این کشور خبر داد.
به گزارش روزنامه الشرق، یکی از روزنامه نگاران یمنی که قبلا در امارات مشغول به کار بود، از شکنجه و مشکلات خود با دستگاه های امنیتی امارات پرده برداشت.
دستگاه های امنیتی امارات با نقض همه ارزش ها و موازین، برای وادار کردن این خبرنگار یمنی به نام " عیدروس عبد الوارث " به دادن اطلاعاتی که اساسا در اختیارش نبوده و برای اقرار به اتهامات بی پایه و اساس، او را نه تنها مورد شکنجه قرار دادند بلکه همسر و دخترش را نیز بازداشت کردند.
این روزنامه افزود: امارات که وزارتی را به عنوان "وزارت سعادت و خوشبختی" برای خوشبخت و سعادتمند کردن مردم و افراد مقیم این کشور ایجاد کرده است، به دیدگاه های مخالف اجازه ظهور نمی دهد و اگر کسی هم دیدگاه مخالفی بیان کند، سرنوشتش سرکوب و ارعاب خواهد بود.
به نوشته الشرق، همه کسانی که در سرزمین "سعادت و خوشبختی" زندگی می کنند، نباید دیدگاهی مخالف با حاکمان آنجا بیان کنند، زیرا به سرنوشت عبدالوارث روبرو خواهند شد.
این خبرنگار که در خانه اش بدون حکم قضایی بازداشت و به یک مرکز امنیتی برده شد و مورد شکنجه روحی و روانی متعدد قرار گرفت، گفت: یک افسر امنیتی اماراتی به من نزدیک شد و در گوش من گفت که "با تو یکی از اعضای خانواده ات را بازداشت کرده ایم". وقتی از او سوال کردم که چه کسی را بازداشت کرده اید، گفت که همسرت را همان روز با خودت بازداشت کردیم اما جدا از تو نگهداری می شود.
این خبرنگار افزود: افسران اماراتی از این شیوه غیراخلاقی برای فشار به کسانی که فکر می کنند، نظرات مخالف با مسئولان دارند، استفاده می کنند.
عبدالوارث گفت: بعد از گذشت مدتی، افسر دیگری وارد سلولم شد و به افسر اولی گفت که علاوه بر همسرم، دخترم را نیز همان روز بازداشت کرده اند.
به گفته این خبرنگار، اماراتی ها بارها وی را به گمان اینکه مزدور یک کشور خارجی است، شکنجه کردند.
وی افزود: یک افسر امنیتی اماراتی برای ارعاب بیشتر من گفت که پسر و دختر و همسرم بازداشت هستند و با آنها مشابه من برخورد می شود و در معرض ضرب و شتم و شکنجه قرار دارند.
به گفته این خبرنگار، دردناکترین صحنه این بود که یک افسر به زندانبان دستور داد که درب سلول را بازکند تا خودم صدای آنها را بشنوم. صدای فریاد یک زن و کمک خواهی او می آمد و افسر گفت که این صدای همسرت است که در آستانه فروپاشی روحی و جسمی است.
وی گفت: در نهایت وقتی که برای حفظ جان خانواده ام به مسئولان اماراتی گفتم که به اتهامات وارده اعتراف خواهم کرد، آنها "خوشبخت" و شادمان" بودند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/98099/شکنجه-خبرنگار-یمنی-برای-اعتراف‌گیری-در-امارات
بستن   چاپ