اخبار محرمانه
هزاران فلسطینی در غزه تظاهرات کردند
چهارشنبه 25 ارديبهشت 1398 - 13:53:33
اخبار محرمانه - ایرنا / هزاران فلسطینی روز سه شنبه در هفتاد و یکمین سالگرد فرارسیدن "روز نکبت" (روز فاجعه بزرگ) و روز اشغال فلسطین از سوی صهیونیست ها در شهر غزه تظاهرات و بر حق بازگشت آوارگان به میهن خود تاکید کردند.
تظاهرکنندگان ضمن محکوم کردن جنایت های رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین بر حق بازگشت آوارگان و مخالفت با طرح موسوم به «معامله قرن» آمریکا تاکید کردند.
این تظاهرات از مقابل آژانس امداد رسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی «آنروا» در غزه آغاز و تا مقر سازمان ملل در غرب این شهر ادامه یافت.
معترضان فلسطینی در این تظاهرات با سردادن شعارهایی بر نابودی توطئه ها علیه فلسطین تاکید وعادی سازی روابط از سوی برخی کشورهای عربی با اسراییل را محکوم کردند.
این تظاهرات به دعوت کمیته ملی بزرگداشت روز نکبت، اداره امور آوارگان در سازمان آزادی بخش فلسطین و گروه های مردمی و ملی برگزار شد.
فلسطینیان روزه دار در گرمای ماه رمضان در غزه با سر دادن شعارهایی از جامعه جهانی خواستند که با اجرای قطعنامه های 194 ویژه آوارگان، به ظلم تاریخی که بر مردم فلسطین می رود، پایان دهند و حمایت های بین المللی لازم را برای تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس فراهم کنند.
"احمد ابو هولی" رئیس اداره امور آوارگان در سازمان آزادیبخش فلسطین با شرکت در این تظاهرات، تاکید کرد که معامله قرن هرگز اجرایی نخواهد شد و بهای آن را هر چه باشد، می پردازیم.
این مقام فلسطینی تاکید کرد: تحرکات دولت آمریکا برای ایجاد به اصطلاح راه حل انسانی برای مشکلات نوار غزه به منظور جدا کردن غزه از کرانه باختری و انضمام این منطقه به فلسطین اشغالی است.
ابوهولی ادامه داد، همه این اقدامات در راستای اجرای طرح موسوم به معامله قرن است که زیر نظر دولت واشنگتن صورت می گیرد.
وی تاکید کرد: هیچ کشور فلسطینی در غزه ایجاد نمی شود و هیچ کشور فلسطینی نیز بدون غزه تشکیل نخواهد شد بلکه کشور فلسطینی تنها در اراضی اشغالی 1967 در کرانه باختری و قدس و نوار غزه تشکیل می شود.
رئیس اداره امور آوارگان در سازمان آزادیبخش فلسطین تصریح کرد که دو مسئله قدس و آوارگان قابل معامله و چانه زنی نیست.
ابوهولی گفت مردم فلسطین برای دست یابی به حقوق ملی و قانونی خود یعنی آزادی و استقلال و برپایی کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس، به مبارزه خود با صهیونیست ها ادامه خواهد داد.
این مقام فلسطینی تاکید کرد که ملت فلسطین گزینه های زیادی برای نابودی همه توطئه ها و طرح های ضد فلسطینی و بازپس گیری حقوق خود دارد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/98189/هزاران-فلسطینی-در-غزه-تظاهرات-کردند
بستن   چاپ