اخبار محرمانه
الشرق: دبیرکل شورای همکاری مخفی شده است
چهارشنبه 25 ارديبهشت 1398 - 13:56:46
اخبار محرمانه - ایرنا / روزنامه قطری "الشرق" در سرمقاله خود نوشت: این روزها خبری از دبیرکل شورای همکاری (خلیج فارس) نیست، گویی وی مخفی شده و فقط گاهی برای حمایت از ریاض و ابوظبی کنج عزلت خود را ترک می کند.
این روزنامه قطری افزود: شاهد آن هستیم که «عبداللطیف الزیانی» دبیرکل شورای همکاری به سرعت سانحه آتش سوزی چند کشتی تجاری را در نزدیکی بندر الفجیره امارات محکوم می کند ولی در عین حال نسبت به کم رنگ شدن جایگاه شورای همکاری (خلیج فارس) کاملا بی تفاوت است.
الشرق نوشت: دبیرکل شورای همکاری از آغاز محاصره قطر از سوی عربستان، امارات و بحرین حتی یک جمله ساده در محکومیت و رد این بحران بر زبان نیاورده و نسبت به توطئه های ریاض و ابوظبی علیه دوحه نیز کاملا بی تفاوت است.
در سرمقاله الشرق آمده است که عبدالطیف الزیانی در حالی حادثه بندر الفجیره امارات را باعث افزایش تنش ها و درگیری در منطقه می داند که باید گفت خطر بزرگ تر در منطقه ما، از هم پاشیدن شورای همکاری پس از آغاز محاصره قطر است.
این روزنامه قطری ،دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس را به علت سکوت و اتخاذ مواضع ضعیف در ادامه دار شدن محاصره قطر موثر دانست و نوشت: هیچ کس بی توجهی شخص دبیرکل نسبت به میانجی گری های کویت برای پایان دادن به این بحران را فراموش نخواهد کرد.
5 ژوئن 2017 (15 خرداد 96) چهار کشور عربستان، امارات، مصر و بحرین با متهم کردن قطر به حمایت مالی از تروریسم رابطه با این کشور را قطع کردند و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود با دوحه را بستند.
الشرق همچنین مواضع دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس را انتقاد برانگیز خواند و افزود: بسیاری از کارشناسان و ناظران بین المللی نیز اقدامات الزیانی را تلاشی برای تامین خواسته های عربستان و امارات می دانند که به هیچ وجه منافع دیگر کشورهای شورای همکاری را در نظر ندارد.
این روزنامه در پایان به نقل از پایگاه آمریکایی "لوبلاگ" نوشت: محاصره قطر در نهایت، پایان شورای همکاری را رقم خواهد زد بویژه آن که عربستان و امارات از ایجاد شورای مشترک دو جانبه خبر داده اند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/98196/الشرق--دبیرکل-شورای-همکاری-مخفی-شده-است
بستن   چاپ