اخبار محرمانه
در شب‌نشینی‌های رمضان شبکه‌های استانی چه می‌گذرد؟
چهارشنبه 25 ارديبهشت 1398 - 16:12:24
اخبار محرمانه - ایسنا / رئیس مرکز سیمای استان‌ها ضمن تشریح برنامه‌های شبکه‌های استانی در ایام رمضان، گفت: از جمله مهمترین نکات حائز اهمیت در تولیدات رمضان امسال سیمای مراکز می‌توان به تلاش برای برجسته‌سازی برنامه‌های جمع‌خوانی ترتیل قرآن اشاره کرد.
سید عباس فاطمی با اشاره به اینکه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان فرصت مغتنمی است که شبکه‌های استانی و محلی ابتکار عمل را به دست گیرند، اظهار کرد: از جمله مهمترین نکات حائز اهمیت در تولیدات رمضان امسال سیمای مراکز می‌توان به تلاش برای برجسته‌سازی برنامه‌های جمع‌خوانی ترتیل قرآن اشاره کرد که با شکوه و عظمت خاص از اماکن متبرکه و مکان‌های مذهبی هر استان تولید می‌شود و برای پخش، جایگاه ویژه خود را در برنامه‌های استان‌ها تقویت کرده است.
فاطمی با بیان اینکه در ماه رمضان امسال همه 33 شبکه تلویزیونی استانی و محلی بین یک تا سه بار در روز برنامه جمعی تلاوت قران با حضور قاریان برجسته را در جدول پخش خود جانمایی کرده‌اند، یادآور شد: برخی از این برنامه‌ها از شبکه‌های سیمای ملی نیز به صورت زنده روزانه پخش می‌شوند.
رئیس مرکز سیمای استان‌ها ادامه داد: در مجموع به طور روزانه 2390 دقیقه معادل 40 ساعت ترتیل و جمع‌خوانی کلام الله مجید از سیمای شبکه‌های استانی پخش می‌شود.
وی تصریح کرد: برخی نوآوری‌ها چون استودیوگریزی و تهیه و پخش ویژه برنامه‌های سحر و افطار به صورت زنده در تولیدات سیمای مراکز استانی لحاظ شده است. همچنین تولید برنامه و پخش زنده مراسم شب‌های احیا و لیالی قدر به صورت همزمان در تمامی شبکه‌های استانی صورت خواهد گرفت و برخی از مراکز چون «خراسان رضوی» و «قم» این برنامه را همزمان از شبکه‌های سراسری نیز پخش می‌کنند.
فاطمی با بیان اینکه آمارها حاکی از آن است که به صورت روزانه 2340 دقیقه معادل 39 ساعت ویژه برنامه سحری از سیمای مراکز تولید و پخش می‌شود گفت: همچنین میزان تولید برنامه‌های ویژه افطار نیز 2195 دقیقه معادل 37 ساعت است.
رئیس مرکز سیمای استان‌ها افزود: با توجه به وقوع سیل در تعداد زیادی از استان‌ها و آسیب دیدن بسیاری از هموطنان از این حوادث و لزوم کمک به التیام آلام روحی آنان، از ظرفیت ماه رمضان بهره‌برداری صورت گرفت و ویژه برنامه‌های شبانه و برنامه‌هایی با این موضوع در تولیدات سحر و افطار مراکز استانی گنجانده شد.
وی تمرکز اصلی این برنامه‌های مناسبتی رمضان را بر کمک به سیل‌زدگان و دیگر نیازمندان جامعه مانند زندانیان جرایم غیرعمد دانست و گفت: این برنامه‌ها با هدف هدایت و جهت‌دهی به اقدامات خیّران و نیکوکاران و ترویج فرهنگ انفاق و کمک به همنوعان به اجرا در آمده است.
فاطمی به پخش فیلم‌های سینمایی و سریال‌های مناسبتی به عنوان یکی دیگر از تمهیدات سیمای مراکز برای جذابیت بخشیدن بیش از پیش به برنامه‌ها اشاره و عنوان کرد: بدین منظور فهرستی از فیلم‌های سینمایی و سریال‌ها در ژانرهای مختلف از سوی سیمای مرکز استان‌ها تهیه و به مراکز استانی ارسال شد که با انتخاب و پخش آنها از سیمای مراکز در دستور کار قرار گرفت.
رئیس مرکز سیمای استان‌ها بیان کرد: علاوه بر این برخی از مراکز تله فیلم‌های تولیدی خود را برای نخستین بار در این ماه مبارک برای مخاطب روی آنتن فرستاده‌اند؛ به عنوان مثال مراکز «چهارمحال و بختیاری» با تله فیلم «دا» و «کردستان» با تله فیلم «دم صبح» به رونمایی از تولیدات خود در شب‌های ماه رمضان پرداخته‌اند همچنین سیمای مرکز «خراسان شمالی» نیز هرشب مستند تولیدی خود درباره بقاع متبرکه استان را برای نخستین برای در شبه‌ای ماه مبارک رمضان پخش می‌کند.
وی گفت: در مجموع 45 سریال تأمینی در ایام ماه مبارک رمضان از سیمای همه مراکز استانی پخش می‌شود و علاوه بر این دو مرکز «مهاباد» با سریال «نشانی» و «کرمان» با سریال «موریانه‌ها» که هر دو از تولیدات این مراکز و پخش اول هستند که از سیمای مرکز پخش می‌شود.
فاطمی با اشاره به پخش سخنرانی‌های معارفی و دینی در موضوعات مختلف از شبکه‌های استانی تصریح کرد: این کار همچون گذشته با استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات و کارشناسان مذهبی خبره در استان‌های مختلف کشور، یکی دیگر از سرفصل‌های مهم تولیدات مراکز در ایام ماه مبارک است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/98365/در-شب‌نشینی‌های-رمضان-شبکه‌های-استانی-چه-می‌گذرد؟
بستن   چاپ