اخبار محرمانه
سفرهای خارجی با 107 میلیارد تومان اموال فرهنگیان
چهارشنبه 25 ارديبهشت 1398 - 17:05:03
آخرین خبر تحلیل
اخبار محرمانه -
سفرهای خارجی با 107 میلیارد تومان اموال فرهنگیان
k ٤.٥
٨
شرق / متن پیش رو در شرق منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
دادگاه رسیدگی به اتهامات محمدهادی رضوی و 30 متهم دیگر پرونده بانک سرمایه، در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلال‌گران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی‌مقام برگزار شد. در این دادگاه، به اتهامات محمدهادی رضوی پرداخته شد. او در جلسه روز گذشته گفت: ظاهرا خیلی دوست دارند بگویند محمدهادی رضوی داماد شریعتمداری است؛ من که داماد نتانیاهو نیستم. از دادگاه می‌خواهم پرونده من فارغ از داماد فلانی، بررسی شود. به گزارش میزان، در ابتدای جلسه، قاضی مسعودی‌مقام اظهار کرد: آغاز جلسه دادرسی به پرونده اتهامی موضوع فساد در بانک سرمایه با 21 ارکان اعتباری و هشت نفر از مدیران و سیدمحمدهادی رضوی اعلام می‌شود و بحثی که اکنون مطرح است، سه کیفرخواست است.
پاداش 300 میلیون تومانی
در ادامه، رئیس شعبه سوم رسیدگی به جرائم اخلال‌گران در نظام اقتصادی اظهار کرد: سیدمحمدهادی رضوی اقدام به خرید چندین ملک در نقاط مرغوب تهران کرده است که ملک موسوم به صبا را در خیابان اندرزگو، 19 میلیارد تومان خریداری کرده است و در اسفند سال 94 قصد داشته از طریق گران‌نمایی، بدهی خود را به بانک سرمایه تسویه کند و در‌این‌باره از شخصی به نام محسن پارساییان کمک می‌خواهد و کارشناس فوق، پیرو تبانی، ملک را بیش از چهار برابر ارزش واقعی ارزیابی می‌کند؛ درحالی‌که چند ماه پیش از ارزیابی از قبال تسهیلات بانک سرمایه این ملک را خریداری کرده بود و برای خوش‌خدمتی محسن پارساییان، 300 میلیون تومان پاداش به او پرداخت کرده است.او تصریح کرد: متهم، سیدمحمدهادی رضوی، 120 میلیارد تومان به بانک سرمایه بدهکار بوده و از طریق گران‌نمایی ملک یادشده به مبلغ 125 میلیارد تومان، از بانک سرمایه پنج میلیارد تومان طلبکار شده و چندین چک بابت طلب خود از بانک سرمایه دریافت و بابت طلب خود به شهرداری ارائه کرده است.
سفرهای خارجی آقای رضوی
او افزود: متهم، سیدمحمدهادی رضوی، از مجرای پرداخت رشوه به مدیران بانک سرمایه بدون تودیع وثیقه، حدود 107 میلیارد تومان را در سال 91 تا 94 از شبکه بانکی خارج و صرف سفر‌های خارجی، خودرو‌های لوکس و ملک کرده است.قهرمانی در ادامه به تشریح مشخصات و عناوین اتهامی متهمان پرداخت و گفت: سیدمحمدهادی رضوی، متهم به مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق تحصیل مال از طریق نامشروع به مبلغ 107میلیاردو 500 میلیون تومان بوده و آزاد با قرار وثیقه است و اتهامات دیگری دارد که در دادگاه صالح رسیدگی خواهند شد.قاضی مسعودی‌مقام از سیدمحمدهادی رضوی خواست در جایگاه حاضر شود و ضمن تفهیم اتهام گفت: آیا شما موارد ذکرشده را قبول دارید؟ متهم گفت: خیر. قاضی گفت: دفاعیات خود را مطرح کنید.وی افزود: نماینده دادستان و بازپرس گفتند نامه‌ای از دادسرا به بانک مرکزی صادر شده است. من خواستم از بانک مرکزی استعلام بگیرند؛ چراکه آنها به من گفتند در پرونده می‌گذاریم. بنده نامه‌ای به معاونت بانک مرکزی ارسال کردم که بر حسب نامه این عزیزان و جوابیه بانک مرکزی درباره بند (ح) ماده یک اظهار نظر می‌کند.
داماد نتانیاهو که نیستم
متهم افزود: ظاهرا خیلی دوست دارند بگویند محمدهادی رضوی داماد شریعتمداری است؛ من که داماد نتانیاهو نیستم. از دادگاه می‌خواهم پرونده من فارغ از داماد فلانی بررسی شود.او ادامه داد: در کیفرخواست گفته شده است سقف اعتباری خود را رعایت نکرده‌اید. اصل بدهی من 80 میلیارد تومان است و امیدوارم مبارزه با نزول‌خواری در این پرونده و از این به بعد شروع شود. از 80 میلیارد تومان، 10 درصد دست آقایان مانده است و بعد از ارائه‌دادن این مبلغ، 22 میلیارد تومان پول نقد به بانک سرمایه پرداخت کرده‌ام.متهم رضوی گفت: 80 میلیارد که داده‌اید، 22 میلیارد گرفته‌اید و مابقی به صورت ملک بوده است. نماینده دادستان گفته‌اند در تسهیلات ماده 186 ندارد؛ درحالی‌که در نامه دارایی به‌صراحت و در نامه بانک به دارایی این موضوع بیان شده است.متهم رضوی گفت: بر اساس ارائه ماده 186 از سوی دارایی، بنده مجاز به دریافت تسهیلات بوده‌ام و دارایی این موضوع را به‌صراحت به بانک اعلام کرده است.وی ادامه داد: بنده یک سال و نیم است که به بانک می‌گویم شما قرارداد سفید‌امضا از من گرفته‌اید؛ در‌حالی‌که برای امور جاری تسهیلات گرفته‌ام، کارم تولید، بازرگانی و ساخت سالن‌ها و مراکز رسانه‌ای و کنفرانسی است؛ اما در قرارداد سفید‌امضای من، موضوع دوربین مداربسته نوشته شده.متهم گفت: بااین‌حال معاونت حقوقی بانک سرمایه در رابطه با قرارداد‌های جعلی‌ای که به پرونده وارد شده است، اعلام می‌کند قرار‌های منع تعقیب را قبول دارد و نسبت به این قرار‌ها اعتراضی ندارد.
من 80 میلیارد بدهی دارم و بدهکار کلان بانک نیستم
متهم رضوی خطاب به ریاست دادگاه گفت: آقای مسعودی‌مقام، بانک سرمایه 31 بدهکار کلان دارد که بدهی‌هایشان 300 میلیارد، 400 میلیارد و هزار میلیارد است؛ بدهی من کجای این ارقام قرار دارد؟! فهرست اسامی این 31 بدهکار از سوی هیئت تحقیق‌و‌تفحص مجلس اعلام شده است که اصلا اسم من در آنجا نیست. مگر بدهی من چقدر بوده است؛ حدود 80 میلیارد تومان.وی خطاب به نماینده دادستان گفت: آقای قهرمانی شما می‌گویید بنده با مدیران بانکی تبانی کرده‌ام؛ اگر من تبانی کرده بودم، می‌توانستم تسهیلات بسیار بیشتری بگیرم و گران‌نمایی‌های بالاتری هم داشته باشم.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/98396/سفرهای-خارجی-با-107-میلیارد-تومان-اموال-فرهنگیان
بستن   چاپ