اخبار محرمانه
تظاهرات فلسطینیان در هفتاد‌ویکمین سالگرد روز نکبت
چهارشنبه 25 ارديبهشت 1398 - 20:58:09
اخبار محرمانه - میزان / همزمان با هفتادویکمین سالروز اشغال فلسطین (روز نکبت)، مردم فلسطین با برپایی تظاهرات بار دیگر بر حق بازگشت خود بر سرزمین‌های اشغالی تأکید کردند.
هزاران نفر از مردم فلسطین امروز چهارشنبه 15 می (25 اردیبهشت ماه) و همزمان با هفتادویکمین سالگرد اشغال فلسین از سوی رژیم جعلی صهیونیستی (روز نکبت) در نوار غزه و کرانه باختری تظاهرات برپا کردند.
شرکت کنندگان در این تظاهرات بار دیگر بر حق بازگشت خود به سرزمین‌های اشغالی تأکید و مخالفت خود با طرح آمریکا در قبال فلسطین موسوم به «معامله قرن» را اعلام کردند.
نظامیان رژیم صهیونیستی همچون گذشته برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان دست به خشونت زده و از گلوله جنگی، گاز اشک‌آور و بمب‌های دودزا علیه معترضان استاده کردند.
منابع فلسطینی گزارش دادند که در پی استفاده از گاز اشک‌آور در اردوگاه «البریج» در مرکز نوار غزه یک نفر مجروح شده است.
در شرق غزه نیز یکی از نیرو‌های امدادگر در پی خشونت نظامیان صهیونیست مجروح شده است.
در شهر «الخلیل» یک جوان 24 ساله فلسطینی هدف گلوله جنگی نظامیان صهیونیست قرار گرفته و مجروح شده است.
مردم فلسطین از روز 30 مارس سال گذشته در محکومیت انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس تظاهرات برپا کردند و در پی خشونت نظامیان صهیونیست در جریان این تظاهرات ده‌ها نفر از فلسطینیان به شهادت رسیده و شمار زیادی نیز مجروح شدند.
فلسطینیان از روز 30 مارس سال گذشته تاکنون جمعه هر هفته راهپیمایی بازگشت را برگزار کرده و با حرکت به سمت حصار مرزی نوار غزه بر حق بازگشت خود به سرزمین‌های اشغالی تأکید کرده‌اند.
امروز چهارشنبه وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که از زمان آغاز راهپیمایی بازگشت تاکنون 305 نفر به شهادت رسیده و بیش از 17 هزار نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/98495/تظاهرات-فلسطینیان-در-هفتاد‌ویکمین-سالگرد-روز-نکبت
بستن   چاپ