اخبار محرمانه
آلمان برنامه آموزش نیروهای عراقی را متوقف کرد
چهارشنبه 25 ارديبهشت 1398 - 21:06:39
اخبار محرمانه - فارس / بنابر اعلام منابع نظامی آلمان، این کشور برنامه آموزش نیروهای عراقی را به دلیل شرایط منطقه متوقف کرده است.
ارتش آلمان برنامه آموزش نیروهای عراقی را متوقف کرد. دلیل این اقدام متشنج شدن اوضاع منطقه اعلام شده است.
خبرگزاری آلمان با این اعلام این خبر به نقل از منابع نظامی در برلین نوشت که این اقدام همراستا با دیگر کشورهای عضو ائتلاف موسوم به ضد داعش صورت گرفته است.
شمار نظامیان آلمانی مستقر در عراق 160 نفر است. از این تعداد، حدود 60 نظامی در یک کمپ نظامی در شمال بغداد مستقر شده‌اند که در این محل برنامه آموزش نظامیان عراقی اجرایی می‌شود. حدود 100 نظامی هم در شمال عراق و در منطقه کردنشین حضور دارند.
وزارت خارجه آمریکا هم امروز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای به کارکنان «غیرضروری» سفارت خود در بغداد و کنسولگری این کشور در اربیل دستور داد عراق را ترک کنند.
اوایل هفته هم سفارت ایالات متحده در بغداد با صدور بیانیه‌ای به اتباع آمریکا توصیه کرد از سفرهای غیرضروری به عراق خودداری کنند.
«مایک پامپئو» وزیر خارجه عراق این هفته در سفری از پیش اعلام‌نشده راهی بغداد شد و با مقام‌های عراقی دیدار کرد. به ادعای خبرگزاری «رویترز»، پامپئو در این سفر فشار بیشتر به نیروهای بسیج مردمی عراق را خواستار شده است.
ادعای تلاش گروه‌های نزدیک به ایران برای هدف قرار دادن مواضع آمریکا در حالی مطرح می‌شود که دیروز حتی نزدیک‌ترین متحدان آمریکا هم این ادعا را رد کرده‌اند. روز گذشته «کریس گیکا» معاون انگلیسی ائتلاف چندملیتی تحت رهبری آمریکا این ادعا را رد کرده و گفت بر خلاف آنچه عنوان شده، او افزایشی در میزان تهدید نیروهای حامی ایران در عراق و سوریه مشاهده نکرده است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/98503/آلمان-برنامه-آموزش-نیروهای-عراقی-را-متوقف-کرد
بستن   چاپ