اخبار محرمانه
مجموع ثروت میلیاردرهای جهان چقدر است؟
چهارشنبه 25 ارديبهشت 1398 - 21:13:53
اخبار محرمانه - اقتصاد آنلاین / بررسی‌های انجام شده در خصوص میزان جمعیت میلیاردرهای جهان و مجموع دارایی‌هایشان نشان می‌دهد در سال گذشته، حدود 5.5درصد کاهش داشته است.
بر اساس جدیدترین گزارش ارائه شده توسط Wealth-X، جمعیت میلیاردرهای جهان در سال 2018، با کاهش 5.4درصدی مواجه شده است که عواملی همچون نوسانات شدید بازار، تنش‌های تجاری جهانی و کاهش رشد اقتصادی مسبب آن بوده است. از یک دهه گذشته تا سال 2018، پس از دوران بحران مالی جهانی، این دومین بار بود که جمعیت میلیاردرهای جهان روند نزولی را تجربه می‌کرد.
به طور کلی، تعداد میلیاردرهای سراسر جهان در سال گذشته، 2604 نفر با مجموع ثروت 8.56 تریلیون دلار بوده، در حالی که این تعداد در سال 2017، 2754 نفر با مجموع ثروت 9.2 تریلیون دلار بوده است.
با استناد به این گزارش، عوامل مختلفی زمینه‌ساز این مسئله شده است. این اتفاق، یک سال پس از تولید ثروت بی‌سابقه که سبب افزایش میلیاردرهای جهان در سال 2017 شده بود، روی داد. کاهش شتاب رشد اقتصاد جهانی و همچنین بازار دارایی در نیمه دوم سال، سبب کاهش میل خرید سهام و سرمایه‌گذاری شد. همچنین جنگ تجاری بین ایالات متحده و چین، سقوط سهام تکنولوژی و اختلال در بخش خودرو، این مسئله را تشدید کرد.
در ادامه، گفتنی است که با وجود کاهش میزان میلیاردرهای جهان و مجموع دارایی آنها در سال 2018 ، هنوز هم این میزان از دو سال گذشته بیشتر است.
بر اساس آمار منطقه‌ای، آسیا-اقیانوسیه بیشترین میزان افت میلیاردرها را با 13.4 درصد تجربه کرده‌ است. همچنین اروپا، خاورمیانه و آفریقا، با کاهش 4.6 درصدی روبرو شدند. این در حالی است که آمریکا، رشد 0.9 درصدی را تجربه کرد.
در نمودار ارائه شده، تعداد کل جمعیت میلیاردرهای جهان و مجموع دارایی‌هایشان، از سال 2013 تا 2018 را مشاهده می‌کنید؛

http://www.SecretNews.ir/fa/News/98517/مجموع-ثروت-میلیاردرهای-جهان-چقدر-است؟
بستن   چاپ