اخبار محرمانه
سفیر ونزوئلا در تهران: ترامپ توانایی مذاکره ندارد
پنجشنبه 26 ارديبهشت 1398 - 00:26:55
اخبار محرمانه - ایرنا / ترامپ قابلیت و توانایی این را ندارد که مثل رییس جمهورهای دیگر بنشیند و مذاکره کند. در حالی که نیکلاس مادور آمادگی کامل دارد که رو در رو با وی صحبت کند.
«کارلوس آنتونیو الکالا کوردونس» روز چهارشنبه در نشست خبری که به بهانه سیاست های خصمانه آمریکا علیه ونزوئلا برگزار شد، با اشاره به نا آرامی های چند ماه اخیر در این کشور گفت: مخالفان دولت ونزوئلا برای برکناری "نیکلاس مادورو"رئیس جمهوری تلاش می کنند
وی در پاسخ به سوالی درباره علت مماشات دولت ونزوئلا در قبال کشورهایی که سیاست های خصمانه علیه این کشور دارند و مخالفان به سفارتخانه های این کشورها پناهنده شده اند، گفت: ما همیشه گفته ایم که یک دولت و کشور صلح طلب هستیم و همیشه براساس چندجانبه گرایی و دوجانبه گرایی واحترام به قوانین بین المللی حرکت کردیم.
سفیر ونزوئلا در تهران با بیان این که نباید اشتباهی مرتکب شویم که بهانه ای در دست آنها باشد،ادامه داد: در حال حاضر رییس جمهور مادورو به همراه وزیر امورخارجه به دنبال این هستند مشکلات کشور را تحت قوانین و مقررات بین المللی حل و فصل کنند.
کوردونس یادآورشد: رییس جمهور مادورو تصمیم گرفت که با دولت آمریکا و کلمبیا قطع روابط سیاسی کرده و سفارت ونزوئلا را در این دو کشور را بستند وهر لحظه ممکن است این تصمیم را بگیرند که با کشورهایی که برای ونزوئلا مشکل ایجاد می کنند چنین کاری انجام دهند.
سفیر ونزوئلا در تهران با بیان این که اقدام به قطع رابطه سیاسی و دوستانه با کشوری تصمیم ناگهانی نیست، اظهارداشت: اگر ونزوئلا بخواهد حمله ای علیه سفارتخانه هایی که به مخالفان پناه داده اند، بکند، ممکن است تبعات منفی را برای کشور داشته باشد.
وی افزود: ما تمام قوانین کنوانسیون وین را رعایت می کنیم . در حال حاضر دفتر نمایندگی سیاسی آمریکا در کاراکاس خیلی آرام است ولی آنها این کار را نمی کنند. الان چه کسی موازین کنوانسیون وین را زیر پا می گذارد؟
کوردونس با تاکید بر این که ما در چارچوب قوانین و موازین بین المللی و چندجانبه گرایی قدم بر می داریم،افزود: کسی که همیشه قانون را زیر پا می گذارد دولت آمریکا است چرا که قابلیت مذاکره را ندارند.
وی با بیان این که رییس جمهور آمریکا فقط نیروهای مسلح قوی و کنترل روی دلار دارد و غیر آن دیگر چیزی ندارد، گفت: ترامپ هیچ وقت این قابلیت را ندارد که مثل رییس جمهورهای دیگر بنشیند و مذاکره کند وتوانایی این کار را ندارد. در حالی که نیکلاس مادورو همانند رئیس جمهور کره شمالی آمادگی کامل دارد با ترامپ رو در رو صحبت کند.
سفیر ونزوئلا در تهران ادامه داد: مقامات آمریکایی به حرف هایی که می زنند و توافق نامه هایی که امضا می کنند تعهد ندارند. به عنوان مثال می توان به توافق نامه هسته ای ایران با گروه 1+5 اشاره کرد که آنها امضا کردند و بعد خودشان از آن خارج شدند و الان حرفی که زده اند را قبول ندارند.
کوردونس در عین حال گفت: مردم ایران و ونزوئلا تحت هدایت رهبرانشان باهم متحد هستند و اجازه نمی دهند اهداف آمریکا محقق شود.
سفیر ونزوئلا در تهران با اشاره به این که ارتش ونزوئلا کاملا انقلابی است،اضافه کرد: تحریم ها و حملات مخالفان فقط به نیکلاس مادورو نیست بلکه آنها کل کشور و مردم را مورد حملات خود قرار می دهند.
سفیر ونزوئلا در تهران یادآورشد: هوگو چاوز اتحاد نظامی را در ونزوئلا پایه گذاری کرد. نیروهای ارتش بی هیچ شکی چاوزی هستند و کاملا براساس بندهای قانون اساسی عمل می کنند.همانطور که فرمانده چاوز و نیکلاس مادورو از قانون اساسی حمایت می کنند، نیروهای مسلح هم که طرفدار آنها هستند، از قانون اساسی حمایت خواهند کرد.البته خائن هایی هم در ارتش بودند که به خاطر پول علیه مادورو به پاخاستند و به قانون اساسی و کشور خود خیانت کردند.
وی پاسخ به سوال دیگری درباره درخواست خوان گوایدو از آمریکا برای مداخله نظامی در ونزوئلا گفت: آمریکا یک دست نشانده مانند خوآن گوایدو را مهره خود قرار داده است که هیچ سابقه سیاسی نداشته است و هیچ ارزشی ندارد.
کوردونس اضافه کرد: ما تصور نمی کنیم که جهالت ترامپ فراتر از این برود که حمایت خود را از خوان گوایدو بیشتر کند چرا که در طول 20 سال افراد مختلفی در ونزوئلا برای سقوط دولت ونزوئلا از آمریکا منابع مالی دریافت کردند و موفق هم نشدند.
این دیپلمات ونزوئلایی در پاسخ این سوال که ممکن است ارتشی اجاره ای از طرف کلمبیا به ونزوئلا حمله کند،گفت: مردم کلمبیا با مشکلات زیادی روبرو هستند ما به خاطر این مشکلات نمی توانیم اقدام مداخله جویانه ای در این کشور داشته باشیم و مداخله نکردیم و توصیه می کنیم رییس جمهور کلمبیا هم وقت خود را صرف حل مشکلات کشورش کند نه این که مدعی آزادی ونزوئلایی ها باشد.
سفیر ونزوئلا در تهران با بیان این که ملت ونزوئلا و ملت کلمبیا دو ملت بسیار دوست و نزدیک هستند، گفت: ما آمادگی مواجهه با هر شرایطی را داریم ، اما امیدواریم که اتفاق خاصی بین دو کشور نیفتد.
کوردونس با بیان اینکه مخالفان دولت مادورو با اقدامات یکجانبه برنامه ریزی شده دنبال اهداف استراتژیک در ونزوئلا هستند افزود: هدف اصلی تخریب رئیس جمهور فعلی است تا کنترل سیاسی کشور را در اختیار بگیرند و می خواهند 180درجه سیاست های اقتصادی و سیاسی ما را به نفع خودشان برگردانند. هدف دیگر تسلط بر منابع نفتی، طلا و آلومینیوم کشور ماست و تا الان نتوانستند به خواسته خود برسند.
وی ادامه داد: کشور در حال حاضر تحت کنترل رئیس جمهور قانونی جمهوری مادورو است و ما در مقابل اقدامات مداخله جویانه کاخ سفید و‌پنتاگون تاکنون ایستاده ایم. دوستان استراتژیک ما مانند ایران، روسیه، ترکیه، چین وکشورهای جنبش عدم تعهد هم ما را حمایت کرده اند.
سفیر ونزئلا با اشاره به مداخله آمریکا در این کشور گفت: ترامپ بدنبال تشدید فشارها علیه ونزوئلا است و با عوام‌فریبی می خواهد دولت مادورو ناکارآمد نشان داده و اقتصاد کشور رات حت تاثیر قرار دهد.
این دیپلمات ونزوئلایی با بیان این که دولت آمریکا در حال غارت و دزدی دارایی ها و شرکت های ونزوئلا است، گفت: بانک انگلیس یک میلیارد و 300 میلیون دلار اموال ما که برای تامین مواد غذایی و دارویی بود، را غارت کرد و بانک های دیگر هم با مصادره اموال کشور ما در حال غارت ونزوئلا هستند.
کوردونس یادآورشد: از سال 2015 تا 2018 با اقدامات یکجانبه گرانه آمریکا علیه ونزوئلا 130میلیارد دلار خسارت به اقتصاد ونزوئلا وارد شده است اما مردم ونزوئلا به مقاومت خود علیه امپریالیسم ادامه می دهد و پیروز خواهد شد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/98566/سفیر-ونزوئلا-در-تهران--ترامپ-توانایی-مذاکره-ندارد
بستن   چاپ