اخبار محرمانه
کره‌جنوبی 100 سالگی سینمای خود را جشن می‌گیرد
پنجشنبه 26 ارديبهشت 1398 - 00:40:57
اخبار محرمانه - صبا / کره‌جنوبی قصد دارد با برپایی مجموعه‌ای از پروژه‌ها و رویدادهای سینمایی 100 سالگی سینمای خود را پاس بدارد.
دولت کره جنوبی و فیلمسازان این کشور در سال 1966 میلادی تصمیم گرفتند تا روز 27 اکتبر 1919 را به عنوان مبدا و روز ملی سینمای کره نام‌گذاری کنند؛ روزی که سینما در این کشور با نمایش فیلم «نبرد برای عدالت» معنا گرفت. حال سینماگران کره‌ای قصد دارند 100 سالگی صنعت سینمای خود را با برگزاری جشنواره‌ای گرامی بدارند.
چانگ می‌هی بازیگر کره‌ای و دبیر کمیته برگزاری این مراسم در انجمن فیلم کره در این باره گفت: پیدایش سینمای کره به دوران «جنبش اول مارچ» و جنگ کره برای استقلال خود بازمی‌گردد. ما قصد داریم با همراهی سینماگران پیشکسوتی که عمر خود را برای پیشبرد سینمای کره در 100 سال اخیر صرف کرده‌اند، یک جشن بزرگداشت برگزار کنیم.
برای این منظور انجمن فیلم کره «Kofic» پروژه‌های متعددی را به راه انداخته است که شامل ایجاد یک دیکشنری یا فرهنگ جامع از فیلمسازان کره‌ای، ترمیم و بازسازی‌ دیجیتال فیلم‌های قدیمی، برگزاری کنفرانس‌های آکادمیک و تولید یک فیلم گروهی 100 قسمته با حضور 100 کارگردان کره‌ای شامل 50 مرد و 50 زن است. این فیلم 100 قسمته از حضور سینماگران برجسته‌ای چون لی جون‌ایک کارگردان فیلم «پادشاه و تاج»، جی.کی یون سازنده «قصیده‌ای برای پدر»، لی جونگ هیانگ کارگردان «دلیلی برای زندگی» و کانگ جی.کیو کارگردان فیلم «برادران جنگ» بهره می‌برد. تا کنون حضور 70 فیلمساز در این پروژه قطعی شده است و قرار است هر قسمت آن از اوایل اکتبر امسال روی یوتیوب بارگذاری شود.
موسسه آرشیو فیلم‌های کره «Kofa» نیز قصد دارد در همراهی با این پروژه‌ها از ماه می تا اکتبر، مجموعه نمایش‌هایی را از فیلم‌هایی ویژه ترتیب دهد؛ آثاری که بیشتر روی تکنولوژی، زنان و سینمای مستقل متمرکز هستند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/98581/کره‌جنوبی-100-سالگی-سینمای-خود-را-جشن-می‌گیرد
بستن   چاپ